• SaSa och så en till

    Ärver era barn varandras underkläder?

    Min dotter kom hem ifrån pappa idag, med, vad jag trodde var, nya trosor.
    När jag sa att de var fina och frågade om de var nya fick jag svaret:
    "Nej, jag har fått dem av XX" (bonussystern i pappans familj).

    Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera. Att ärva underkläder har aldrig varit något jag ens funderat över förut. Systern är 13 år och trosorna satt väl ok, så de hade nog ett par år på nacken med tanke på att min dotter är 6 år. De såg heller inte slitna ut eller så...
    Men....ärva trosor?

    Jag vet inte.
    Låter ni era barn ärva underkläder av varandra? Trosor, kalsonger?

  • Svar på tråden Ärver era barn varandras underkläder?
  • Tildamamman

    Jag har;
    flicka 5 år
    pojke 2 år
    pojk 0 år.

    Kommer troligtvis låta lillplutt ärva brosans kalsonger. Varför inte? De tvättas ju emellan... Vi sitter på samma toalett och barnen badar i samma badkar och badvatten. Jag ser inget konstigt med att då ärva underkläder. Om de är frächa!!

  • Panda87

    varför inte? om de inte ser gamla ut så varför kasta?
    kan ju hända att de inte har använts så mycket pga felköp eller fel modell

    jag skulle inte ha något emot att mina framtida barn skulle ärva underkläder. gjorde det själv utav mina grannar som liten ibland.

  • Nyfiken gul

    Ja är dom hela och någorlunda oanvända så javisst!

    Vi har bara ett av våra 6 barn hemmaboendes och då blir det en del kläder under året som bara är urvuxet och knappt använt. Det får skickas vidare till syskonen.

    Det är ju samma familj så varför inte?

    Däremot hade det inte känts okej att ge vidare till någon kompis eller så...

  • hammoleket79

    O ja, alla mina barn (2 flickor, en pojke) får ärva varandras trosor/kalsonger. Jag tvättar dem alltid i 60 grader, så det är inte ofräscht på något sätt. Så småningom när pojken blir större får han nog nya, för att inte bli retad för att han har flicktrosor, men just nu vet han inte skillnaden (han är 2 år och jag kallar trosorna "kalsonger").

  • The Bumblebee

    Mina söner drar samma storlek och har samma kalsonglåda. Förut hade den yngre en storlek mindre, och ärvde då kalsongerna som storebror vuxit ur.


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Hannah76

    Har 6 år mellan mina tjejer, och har nog inte sparat några trosor. Men badkläder ärver den yngsta. Jag ser inget fel med det.

  • luddigamaskrosen

    Nä jag skulle inte låta mina barn ärva underkläder. Av den enkla anledningen av att jag själv inte vill ha någon annans underkläder på mig.

Svar på tråden Ärver era barn varandras underkläder?