• Lincon

    Tips på hur man kan fixa håret?

    Jag brukar tvätta med schampo + inpackning istället för balsam. Har riktigt typiskt tunt nordiskt hår.. Kör en produkt från Tigi som heter "Small Talk" som både skyddar håret från värme samt sväller håret när man fönar det.
    sedan sprejar jag lite mot hårrötterna runt hjässan, fönar, borstar igenom med svinborste och tuperar lite med tupekam (behöver inte spreja mer då eftersom jag gör det innan föning).

    Det tar inte många minuter och håller 3 dagar för mig, ibland har jag det uppsatt 3:e dagen.

  • Lincon

    carro 81 skrev 2009-12-15 23:59:44 följande:


    Låter ju bra med den där "Small talk", den ska jag hålla utkik efter. Brukar låta mitt hår självtorka men fönar man inte varje gång är det väl inte så farligt. Mitt hår är också sådär nordiskt...tunt, platt och tråkigt.
    Jag började föna det för ca 6 månader sedan efter varje gång jag tvättat det. Jag skulle nog aldrig kunna sluta nu... Men jag har inte sett att det slitits mer, inte frisören heller och jag klipper det var 3:e månad.
    Small Talk är jättebra! Det enda är att den aktiveras vid värme, så man måste föna håret om det ska svälla:/

    Du skulle ju kunna testa att bara tupera lite eller våffla lite av underhåret för att få lite mer volym så slipper du föna varje gång + att håret hela tiden växer så du inte behöver slita på topparna
Svar på tråden Tips på hur man kan fixa håret?