• keno

    Dagis stängt för planeringsdag, vad tar jag för ledigt?

    Dagis ska ha stängt för planeringsdag,
    får jag då ta ut tillfällig föräldrapenning?

  • Svar på tråden Dagis stängt för planeringsdag, vad tar jag för ledigt?
  • CeeJay
    Purelyplatonic skrev 2009-12-14 16:26:48 följande:
    Men enligt FK så måste de förse dig med omsorg om du behöver det fast de har planneringsdag.
    Ja i de flesta kommuner kan man vända sig dit och få en ersättningsplats om man absolut inte kan ta ledigt.
  • Tuffen

    Men då blir det med okänd personal, oftast. Det är inte en lösning för mina barn, i a f. Jag lämnar dem aldrig med okända människor.

  • keno

    Jag tar en semesterdag eller vanlig fp dag. Men tyckte det borde vara giltigt med tillfällig fp, då det inte är något jag kan "råda"över.

    Vill inte heller lämna bort dem på någon tillfällig lösning en dag.

  • buffybus

    så jävla dåligt när dem har såna dagar så man måste hålla på att fixa o dona... bryter rutinen lixom.. jag vill inte heller ha mina hos en okänd.. samtidigt vill jag fan inte ta obetald semester el sånt.. då förlorar man massa pengar

  • La Lola
    buffybus skrev 2009-12-15 11:56:13 följande:
    så jävla dåligt när dem har såna dagar så man måste hålla på att fixa o dona... bryter rutinen lixom.. jag vill inte heller ha mina hos en okänd.. samtidigt vill jag fan inte ta obetald semester el sånt.. då förlorar man massa pengar
    Ja det är verkligen äjttedåligt att ge personalen tid att planera verksamheten så att den blir som bäst för barnen. Verkligen skitdåligt. Herregud, sånt borde de ju kunna pyssla med på kvällarna eller nåt.....

    Ja jag är ironisk för det handlar om ca 2 dagar per år.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden Dagis stängt för planeringsdag, vad tar jag för ledigt?