• Anonym
    Äldre 18 Dec 12:04
    30058 visningar
    29 svar
    29
    30058

    kliar i hårbotten blir galen

    Låter väl som torr hårbotten och/eller mjäll? Testa att köpa nåt jättemilt schampo hos frisör eller på apoteket, för du kan va jättetorr och då gör mjällschampoo saken värre! Gör en riktigt återfuktande hårinpackning. Köp salongsprodukter, alltså av en frisör. De ÄR bättre och kan sin sak, fråga nån frisör.

  • Anonym
    Äldre 18 Dec 12:59
    #9

    Anonym (KLIAR) skrev 2009-12-18 12:09:42 följande:


    Just nu använder jag mig av syoss.. har haft såhär väldigt länge nu men ibland är det bättre och ibland sämre. så har inte brytt mig om det men nu kliar det som bara den och jag blir galen, det är inte mjäll för de vet ja hur de är och ser ut för de har jag haft förr. Nu är hårbotten bara väldigt torr antar jag :( det är så sjukt pinsamt bara att gå till en frisör och fråga. Hatar detta....
    Klart det är mjäll. Det är svampinfektion i hårbotten. Sluta äta socker och jästprodukter! Basgör kroppen så ska du de att det försvinner.
  • Anonym
    Äldre 18 Dec 13:04
    #10
    Anonym skrev 2009-12-18 12:59:26 följande:
    Anonym (KLIAR) skrev 2009-12-18 12:09:42 följande: Klart det är mjäll. Det är svampinfektion i hårbotten. Sluta äta socker och jästprodukter! Basgör kroppen så ska du de att det försvinner.
    Behöver inte alls vara mjäll!! Det kan vara som jag har, torr hårbotten. Detta är konstaterat hos mig och inget jag hittar på!
  • Anonym
    Äldre 19 Dec 22:47
    #19

    Får jag låna tråden lite?

    Jag har också problem med min hårbotten. Hos mig kliar det inte utan jag är jätteöm och har röda fläckar som går från hårfästet (sidan av pannan) ner över öronen och ner i bakhuvudet. När jag känner på huvudet så känns det helt knöligt och min sambo säger att det ser nästan lite ut som stora finnar

    Men det är inte acne, det är jag helt säker på. Ibland är jag så öm att jag inte kan kamma håret ens.
    Det flagar inte och jag har ingen mjäll.

    Någon som har någon idé om vad det kan vara?

  • Anonym
    Äldre 20 Dec 19:23
    #25

    ACO dubbelverkande mjällschampo (röd normalstor flaska) hjälper mig och jag tror inte heller att jag har mjäll egentligen, det är mer att hårbotten blir torr på vintern. Sen finns det nån grej man häller i hårbotten, "ACO hårbottengel Special Care". Den hjälper mot akuta problem.

Svar på tråden kliar i hårbotten blir galen