• Äldre 21 Dec 11:02
    29395 visningar
    25 svar
    25
    29395

    Hugg/stickningar i magen vid nysning/hosa eller hastiga rörelser??

    Hej alla gravida

    Jag har lyckats bli gravid efter nästan 4 års försök och 4 IVF försök . Jag lyckades även på tredje IVF men det slutade med MF (tvillingar)

    Men nu har jag lyckats igen och jag e gravid i vecka 5+3, Jag plussade förra veckan

    Nu undrar jag.. e det normalt att känna hugg/stickningar när man rör sig lite hastigt, nyser eller hostar? Jag har det inte så hela tiden.. men ibland när jag nyser, som nu imorse så gjorde det ont på höger sida.. nästan vid äggstocken{#lang_emotions_undecided} och jag undrar bara om det e normalt.. Det kan hugga till i magen oxå om jag rör mig snabbt eller så..

    Tacksam för svar!


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-28 23:58
    Glädjen varade inte.. började blöda imorse.. var inne på akuten och man såg två hinnesäckar, en tom, och en med något som liknade en gulesäck, men inget foster och ingen hjärtaktivitet.. jag är v 6+6 eller nåt, så man borde ha sett något. Jag blöder en massa och jag har ont! Doktorn trodde till 90 % att det var kört. Men hon sa att ibland så kan fosteret ligga gömt när det är så litet.. Dom tog HCG och jag har ny VUL tid i övermorgon.. Men jag är inte särksilt hoppfull då hon själv bad mig sluta med crinonen.. Har ny tid på tisdag.. Hon trodde att det mesta skulle ha kommit ut tills dess.. Jag saknar ord, saknar hopp, saknar glädje..
  • Svar på tråden Hugg/stickningar i magen vid nysning/hosa eller hastiga rörelser??
  • Äldre 21 Dec 12:00
    #2

    Åhh vad skönt att höra.. jag e så nervös för minsta lilla..


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 21 Dec 13:16
    #5
    bananflugan82 skrev 2009-12-21 12:28:31 följande:
    Jao, det är ligamenten.. och det får du stå ut med heeela vägen tills bebben kommer. Det kan göra ordentligt ont, men det är ofarligt!

    vad betyder ligament?


    Tack elin80


    Jag får inte göra ett VUL förens vecka 2 nästa år Känns så långt borta


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 21 Dec 14:51
    #7
    bananflugan82 skrev 2009-12-21 14:00:45 följande:
    Det är det som livmodern är upphängd i, kan man säga. Så under en graviditet när den växer, så drar det och stramar i ligamenten. Det är då man också kan känna som mensvärk! Och dom huggen och stickningarna du känner kan man känna när man hostar, nyser, reser sig för snabbt eller ska vända sig i sängen t.ex. Jag har det fortfarande i vecka 30.Vill du slippa det när du ska nysa så dra upp benen mot magen typ, så du blir som en boll, det kan hjälpa.
    Tack så mycket för infon och för tipsen!!
    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 21 Dec 16:20
    #9
    bananflugan82 skrev 2009-12-21 15:10:13 följande:
    Varsågod! Jag vet hur det är att vara orolig för minsta lilla grej som gör ont eller känns "fel". Jag håller mina tummar att allt gör bra för dig den här gången!!!
    tack så mycket vännen!
    Jag hade lite färgade flytningar på RD 13.. (RD= ruvardag, dvs efter att man fått embryot insatt) o då trodde jag att det var kört.. o jag vart så rädd att jag tog ett test innan min riktigt testdag som är på RD 16.. men jag plussade redan på dag 13 flytningarna upphörde dock dagen efter..
    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 21 Dec 22:09
    #11
    Vanillie skrev 2009-12-21 16:32:54 följande:
    Hej Pluttens mamma!!! Vad är det jag ser! Har du plussat?? Tusen miljoner grattis!Du kanske inte minns mig, men vi hängde i tråden "fragmenterade embryo" för ett bra tag sen!Jag hade också stickningar och hugg vid snabba rörelser i början!
    jaaaa visst minns jag dig Jaa jag har plussat för andra gången Första slutade med MF Men det ska det inte göra denna gång ber jag   tråden vu hängde i försvann ju bara kram
    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 22 Dec 16:43
    #14
    Vanillie skrev 2009-12-22 08:15:56 följande:
    Ja, den tråden blev för gammal antar jag...Men vad kul det var att läsa att ni lyckats igen! Och såklart kommer det gå hela vägen denna gången!! Vilken underbar julklapp ni fick!GRATTIS!Kommer ni få fler vul/ul denna gången så att ni ser att allt är ok hela tiden? Det är ni värda!!
    Vet inte riktigt hur det blir med extra VUL UL.. Jag vill nog inte göra för många sånna heller.. förra gången gjorde jag 5 stycken VUL på mindre än två veckor
    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 22 Dec 16:44
    #15
    bananflugan82 skrev 2009-12-22 09:41:29 följande:
    Blodiga flytningar och t.o.m. blödningar kan ju vara helt normalt! Men jag förstår din oro. Jag hade blivit helt hysterisk och det kommit blod. Och jag kan inte ens sätta mig in i vad ni har fått gå i genom och vilket jobb det har varit att komma dit ni är nu. Själv hade vi turen att lyckas så fort vi började bebisverkstad och det är vi så tacksamma för!
    Ja.. tacksam ska man alltid vara
    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 27 Dec 18:15
    #16

    Glädjen varade inte.. började blöda imorse.. var inne på akuten och man såg två hinnesäckar, en tom, och en med något som liknade en gulesäck, men inget foster och ingen hjärtaktivitet.. jag är v 6+6 eller nåt, så man borde ha sett något. Jag blöder en massa och jag har ont! Doktorn trodde till 90 % att det var kört. Men hon sa att ibland så kan fosteret ligga gömt när det är så litet.. Dom tog HCG och jag har ny VUL tid i övermorgon.. Men jag är inte särksilt hoppfull då hon själv bad mig sluta med crinonen.. Har ny tid på tisdag.. Hon trodde att det mesta skulle ha kommit ut tills dess.. Jag saknar ord, saknar hopp, saknar glädje..


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 28 Dec 10:31
    #19

    tack för alla styrke kramar... allt känns fortfarande som en dröm.. vaknade i natt o trodde att allt som hänt igår inte var på riktikkgt... när jag insåg att det var verklighet började jag trörtgråta igen 


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 29 Dec 00:02
    #21
    GreatMaffian skrev 2009-12-28 22:21:27 följande:
    Åå jag läste ditt inlägg & tänkte att denna gången går de säkert vägen men så läste jag senare längst ner på sidan, Usch fick faktiskt tårar i ögonen.. Jag hoppas ändå att du inte ger upp, jag menar, du kan ju BLI gravid, det är den första tiden som inte riktigt verkar fungera, men kanske kroppen lär sig?ja jag vet inte men jag kan förstå att detta är en stor påfrästning för dig & din man men tillsammans kan ni kanske vara starka nog & inte ge upp..Jag hoppas, Hoppas HOPPAS att du & din man ska få ert barn som ni verkligen kämpar för, att du en dag kommer att bli Pluttens Mamma.Många styrkekramar!
    Tack för dina styrkekramar! Det värmer otroligt mycket.. Men just nu känns allting hopplöst.. Imorgon har jag ny tid för att lämna blodprov bara för att kolla HCG.. dvs åt vilket håll det utvecklas.. Men jag tror som läkarna... dvs att det e början på missfall.. Jag e så trött bara.. Vi har kämpat en himla en massa.. och när vi blir glada så försvinner glädjen bara efter ett par veckor.. Det känns overkligt bara att det ska hända mig två gånger.. Jag har en underbar man som stöttar mig och finns där hela tiden.. Vi kommer klara oss genom detta.. men frågan är hur mycket man orkar..  
    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Äldre 5 Jan 12:29
    #24

    Tack för era kramar.. Jag glömde uppdatera i denna tråd.. Men när jag åkte in till sjukhuset två dagar senare för att bekräfta missfallet så såg en jätteduktig läkare ett levande foster... detta var inlägget jag skrev då..

    Jag kopierar samma inlägg då jag fortfarande är chockad och inte kan skriva mer.. Jag som har gråtit en massa i tre dagar fick mig en glad överraskning idag. Vaknade tidigt imorse och lämnade prov för HCG... ett par timmar senare åkte jag till sjukhuset för att verkligen bekräfta missfallet..

    Det första jag frågar läkaren är hur HCG hade utvecklats men han sa att han ville göra ett VUL innan vi tog den diskussionen.. En mycket duktig och erfaren läkare undersökte mig.. Han hittade en liten plutt på knappa 5 mm med ett tickande hjärta .. Den tomma hinnesäcken var helt borta.. troligtvis södrats bort eller blivit en massa små blodklumpar.. och det kan vara det bruna som kommer ut nu... 

    Han sa att vi inte skulle bli allt för positiva.. men han sa att jag nu har en plutt och jag såg den med mina egna ögon.. lilla busen hade tidigare gömt sig.. HCG hade däremot inte utvecklats som det skulle.. istället för att dubblas hade det endast ökat från 3000 till 4800.. Läkare sa att han trodde att det beror på att det var tvillingar innan i och med att man kunde se en tom hinnesäck oxå vid första VUL. och att det kunde vara orsaken till att HCG inte gått upp så jättemycket.
    Chocken har inte släppt.. och jag känner mig riktigt glad men samtidigt förvirrad.. Hur kunde den förra läkaren säga åt mig att helt sluta med crinonen och även att det var 90% missfall..

    Jag har ny tid den 15:e Jan..


    Får vi bli tre i familjen i år?
Svar på tråden Hugg/stickningar i magen vid nysning/hosa eller hastiga rörelser??