• azzi

    Roliga / knasiga saker du gjort i sömnen!!

    Har du gjort något roligt / knasigt i sömnen? I så fall dela med dig det här.

  • Svar på tråden Roliga / knasiga saker du gjort i sömnen!!
  • Manuellas Mama

    Nu för ngn månad sen så hade mannen druckit några öl och han somnade............vid 3 på natten så vaknar jag av att ngn öppnar dörren (vi har en dörr som leder ut till trädgården i sovrummet) och japp det va min man. Jag satte mig i sängen och kollade ut och där står han och pissar på rodenbusken............så jag kallar "Tommy, Tommy va gör du"

    Han springer in och säger till mig med bebisspråk.........."jag e kissig, vill kissa"
    Och då säger jag.........."jag men gå och kissa på toa"
    Och dong så somnade jag om.

    En annan gång vaknade jag av att han hade öppnat en låda i mitt sminkbord (som e i
    sovrummet också) och skramlade som attan bland mina smycke.........och då frågar jag honom
    "Tommy va gör du....du väcker lillan"
    Och då svarar han:

    Jag letar efter vällingflaskan"

    Hahhaha

    Han tycker det e pinsamt när jag ner berättar det på morgonen

    Mimmi

  • Moj Katile

    Min man väckte mej en natt för att jag grät. jag berättade då att cykeln hade gått sönder å jag kunde inte byta däcket så vi skulle ALDRIG komma hem!
    Då sa den förvirrade stackaren att han fixar det. Sen la jag mej å sov. Dagen efter hade jag ju inte ett minne av det men har ju fått höra det om och om igen.

    När jag precis fått sonen så hade vi somnat tillsammans i dubbelsängen utmttade båda två (han hade kolik). Min man var i skolan.
    Då ringer telefonen som jag hade vid huvudändan, jag svarar VA FAN VILL DU?? DRA ÅT HELVETE!!! Lägger på å vaknar till å kommer på vad de va jag precis gjort...
    Det va till på köpet min mans bästa kompis som bor ca 15 mil härifrån som ville komma och gratulera till vår gosse...

  • Blixa

    När jag gick i första klass gick jag i sömnen och svepte en öl som min pappa hällt upp men av någon anledning inte druckit. Hela 50 cl avslagen folköl rakt ner i strupen på 7-åriga mig. Minns fortfarande att jag drömde att det plötsligt smakade illa.

    En kille jag känner säsongsjobbar med tunga lyft och långa arbetsdagar vilket gör honom extra trött. I veckorna bor han på jobbet i en barack. Nu hade toaletten gått sönder och han hade fått gå ut för att kissa under en tid.
    I går morse (lördag) vaknar hans tjej av att han går upp. Van som hon är att han går upp tidigt bryr hon sig inte och ska precis somna om när hon ser att han står och kissar i fåtöljen. När han inte reagerar när hon säger till går hon fram och puttar lite på honom, då öppnar han fönstret för att fortsätta kissa ut. Han märker inte ens att han välter en krukväxt på vägen.
    Senare, när han vaknat på riktigt vägrade han tro på vad som hänt tills hans tjej visade fåtöljkuddarna i duschen. Det kommer han att få höra länge.

  • Dinturiel

    Jag har sjungit før full hals i sømnen. Sov øver hos en gammal kompis, och hon hade som vana att lyssna på musik nær hon sov. Men nu lyssnade hon inte direkt med låg ljudnivå, utan som de flesta av oss lyssnar dagtid eller till fest
    Jag sjunger så høgt att jag øverrøstar musiken, och nær hon vaknar och højer så sjunger jag bara høgre. Nær just den sången slutar, fortsætter jag vråla refrængen till den. Det hela slutar med att hennes ældre bror kommer in och ber oss vara tyst.

    Fortfarande idag sækert 10 år senare kan jag inte lyssna på sången. Och jag minns klart och tydligt vilken det var. Melodie MC - Bomba Deng...

  • soffien

    jag gör inget i sömnen men min sambo gör tokigheter för oss båda! när han var liten så hade han drömmt att han var en varulv och gick och bet sin mamma i armen!

    när jag låg på bb och hade fött vår dotter så vaknade jag en natt av att han höll på att flytta på stolarna, sedan tog han en stol och ställde vid min fotända och sa- du behöver nog den här!

    han brukar ofta vakna och sätta sig upp i sängen och prata och när jag inte förstår vad han menar så blir han jämt sur, så numera så ignorerar jag honom bara när han pratar i sömnen, för det händer flera dagar i veckan!

  • huldra29

    För ca tio år sedan jobbade jag som servitris och det var ganska stessigt emellanåt..

    Min dåvarande sambo vaknade en natt av att jag hade grappat tag om han peterniklas och ryckte i den samtidigt som jag sa stressat: var ska den här maten!!!!.... vem ska ha den här maten den sitter ju fast!!!!!

    sen la jag mej ner och somnade sött igen

    Min nuvarande sambo kan ha långa konversationer med mej i sömnen som jag inte har ett minne av på morgonen.. en gång boxade jag till honom rätt i nyllet och sa bög..
    Hmm har inget emot bögar

    Han har jätteroligt åt mej på nätterna

  • Springsteen

    Hehe... min sambo började känna på min mage en natt när jag låg och läste, precis som att han letade efter något... Jag frågade vad han letade efter och han svarade "kulan" vilken kula frågade jag? "Ja du vet kulan.. alltså när vi nu har flyttat ihop så blir det ju mkt mer sopor!! och den här kulan gör att de försvinner" sen somna han om...

    Kan tillägga att han läste en kurs om miljö vid de tillfället.... men de har jag skrattat åt många gånger....

  • Emblis

    Shoujo - jag brukar försöka begränsa mig till en i taget...

  • mejja75

    Jag gör rätt sällan konstiga saker i sömnen mer än småfnissar och så. Men en gång när jag fortfarande bodde hemma vaknade min mamma av att jag mitt i natten steg upp, gick med väldigt bestämda steg förbi deras sovrum och vidare ut i köket. Där slamrade i skåpen bland glasen och tallrikarna och sen gick jag med lika bestämda steg tillbaka till mitt rum. På morgonen när min mamma kom in och väckte mig såg vi båda att det stod ett par tallrikar och glas på mitt nattduksbord. Tydligen skulle jag bjuda nån på middag... Har inget minne av det ialla fall!

  • Annican001

    Jag har varit påväg genom dörren på lägenheten när jag vaknat till. Andra gånger har jag skällt på min dåvarande sambo att han MÅSTE plocka upp (icke existerande) handdukar som ligger överallt på golvet! Jag kan vara en riktig bitch på nätterna!

    När jag var runt 8 år drömde jag ofta att jag hade husdjur. Letade efter marsvin i garderoberna m.m.
    En gång när morfar hälsade på hos oss skrek jag förtvivlat att han inte skulle gå in genom "den" dörren. Jag hade väckt hela familjen och mamma frågade "vilken dörr?". Jag sov fortfarande och grät att han väljer fel dörr, om han öppnar den så dör han! Jag kommer forfarande ihåg hur allt såg ut i drömmen och hur mamma och morfar och alla såg ut när jag vaknade. Weird.

Svar på tråden Roliga / knasiga saker du gjort i sömnen!!