• Anonym (ont)

    Kolla tidigare studieresultat? Magont

    Skickade igår in min ansökan om studiemedel till CSN, inför vårterminen. Har haft det de senaste året. Inga problem eller så.

    Nu när jag loggade in på CSN för att kika lite så kommer jag in på där det står efter hand när de behandlar ens ansökan.

    Då stod det först:

    "Din ansökan om studiemedel har kommit in till oss. och vi kommer att fatta ett beslut så snart som möjligt. Om det saknas uppgifter får du ett brev från oss i Mina meddelanden."

    Men sedan efter det så var det en händelse till som det stod såhär i:

    Vi kontrollerar dina tidigare studieresultat. Om din ansökan är komplett kommer vi att fatta ett beslut så snart som möjligt. "

    Jag kollade igenom de andra 2 ggrna jag blivit beviljad/skickat in ansökan och där stod ingenting om det. Jag har klarat alla kurser jag har läst, både under vår/sommar/höst med fina resultat. Dock bara G i matematik båda gångerna och jag har legat på gränsen (iaf i matte a var det väldigt knaggligt).

    Är det detta resultatet dom ska gå igenom? Eller vad är det dom gör. Jag hittar ingen information alls. Och nu har jag riktigt ont i magen. Trodde våren skulle gå bra. Blir jag nekad nu så försvinner chansen till slutbetyg men även till att betala räkningarna till våren :S

  • Svar på tråden Kolla tidigare studieresultat? Magont
  • fruis

    De kollar ju bara om du har tagit alla poäng som du har fått studielån för tidigare. Det är ingen fara alls om du har klarat alla kurser.

  • arianne03

    Första året kollar de inget, eftersom du inte haft CSN tidigare.
    Nästa år kollar de att du verkligen tagit dina poäng, annars får du ju inte mer CSN. Så, har du klarat dina kurser (spelar ingen roll vilket betyg du fått) så är det inga problem!

  • Anonym

    Jag har också märkt att informationen blivit svårare att tyda.
    Men, om du tagit alla poäng är det ingen fara alls. Om de mot förmodan skulle göra fel, så får du det tillrättat.

  • SatuSv

    så där har det sått varje gång på min sida när dom fattar beslut. Ingen fara alltså. dom kollar ju bara igenom så att allt stämmer o så.

  • Anonym (ont)

    Puh. Ni hade rätt. Hade fått beslutet nu på morgonen. Jag är nog överdrivet nervös av mig {#lang_emotions_embarassed}

  • Anonym

    Grattis och lycka till!

    Ja, du oroar dig nog lite för mycket

Svar på tråden Kolla tidigare studieresultat? Magont