• pelagonia

    Gott rött vin till Oxfile ?

    Hej

    Vill ha förslag på ett gott vin till oxfile. Men inte över 100 kr


    Viktor 070103 & Theodor 090331
  • Svar på tråden Gott rött vin till Oxfile ?
  • Boomtown

    Exakt till oxfile har jag inte testat. Men jag åt potatisgratäng och fläskfile med vitlök. Till det hade jag JP rödvin som smakade gudomligt till maten. Men det var inget vidare att sällskapsdricka med. Men till maten så blommade det verkligen upp. Annars så är de ju suveräna med att hjälpa till på systemet.

  • Fruochmamma

    Jag är extremt förtjust i Castillo de Molina från Chilé som har en  ganska kraftig smak och dricks bäst med lite tyngre mat (än bara som ensam dryck).

    Det är en Cabernet Sauvignon Reserva - systembolagets artikelnr: 6546 och kostar 89:- för 750 ml flaska.

    http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6546&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aFyllighet%3aStr%u00e4vhet%3aFruktsyra%3a


    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • uhsumkat

    Kostar du på maten så mycket så tycker jag inte att du ska snåla på vinet. Jag skulle ha serverat en Amarone, Domini Veneti tex runt 200.

  • Betty Boop
    uhsumkat skrev 2019-04-27 12:28:10 följande:

    Kostar du på maten så mycket så tycker jag inte att du ska snåla på vinet. Jag skulle ha serverat en Amarone, Domini Veneti tex runt 200.


    Tråden är 10 år gammal! Du måste räkna om pengavärdet. Hur hittar man så gamla trådar??
  • uhsumkat
    Betty Boop skrev 2019-04-28 18:31:20 följande:
    Tråden är 10 år gammal! Du måste räkna om pengavärdet. Hur hittar man så gamla trådar??
    Den blev puffad av någon annan som fick sitt inlägg borttaget.
    Svarade alltså inte på tråden utan puffaren.
  • uhsumkat
    Betty Boop skrev 2019-04-28 18:31:20 följande:
    Tråden är 10 år gammal! Du måste räkna om pengavärdet. Hur hittar man så gamla trådar??
    Mest på kul.
    100kr 2007 motsvarar 113kr idag. Alltså inte så stor skillnad...
Svar på tråden Gott rött vin till Oxfile ?