• Wilfa

    Första mens och ÄL?

    Hur lång tid tog det innan ni änglamammor här på FL fick tillbaka mens och ÄL efter det att ni fått barn? Vi förlorade vår son i intrautein fosterdöd den 4 december.

  • Svar på tråden Första mens och ÄL?
  • Ennna

    Beklagar er stora förlust!

    För mig tog det ca 4-5 veckor efter att jag slutat amma. (Min son dog i psd, tre månader gammal). Därefter hade jag oregelbunden mens i några månader och väldigt ont. Fick dock hjälp av en bra gynläkare.

    Men när man förlorar i magen, har jag förstått att det iaf här i mitt landsting blir uppföljning på KK.
    Om du har många frågor och du hade bra kontakt med din BM så ring henne för frågor, råd och stöd. Kan vara skönt!

    Kram!

  • Froggis76

    Jag blödde ca 4 veckor efter att jag fött vår ängel. Sen fick jag mensen efter ca 3 veckor och ÄL två veckor senare. Men min läkare på Spec.MVC sa att man kan ha ägglossning innan mensen kommer tillbaka.
    Beklagar så att ert barn inte fick stanna.

    Kram

    //Ängeln Robins mamma

  • Strumpan 78

    beklagar att din son inte fick leva!
    Jag hade avslag i ca 4 veckor, sen var jag blödningsfri i två tre dagar innan jag fick mens. Jag testad sen med ÄL stickor som gav utslag.

  • Blomsteröga

    Beklagar att du förlorade din son.


    Jag hade avslag i tre veckor. Efter två veckor till fick jag ägglossning och efter ytterligare två veckor fick jag mens.

  • Wilfa

    Tack för alla era svar. Jag hade avslag i ca 1,5 vecka. Sedan kändes det som om jag hade ÄL efter ytterligare 1 vecka, men vet inte säkert. Tyckte det borde vara för tidigt för det. Har nu fått tid för återbesök både hos BM på MVC och hos läkaren på KK/Förlossningen nu i mitten av januari. Ska bli spännande att höra vad de säger! Hoppas att ÄL kommer igång så fort som möjligt eftersom vi gärna vill försöka igen.

  • Stark Längtan83

    Har för mig att de sa att allt inom 4 veckor räknas som avslag.. mina tabletter som skulle stanna av mjölken (pravidel) främjade ju även äl så jag hade avslag i 3 veckor sen hade jag uppehåll nån dag och så kom mensen (om det nu var den) 8 juni nästa 18 juli och sen kom den inte mer:) det tog sig snabbt här håller mina tummar för er..
    Åt pravidel i 3 veckor för mjölken ville inte stanna av, miste min gosse i v34+1

  • Lindacecilia78

    miste min dotter den 3 december och hade avslag i 2 veckor sedan efter 1 vecka kom mensen, 24 december. tror ÄL ska komma nu i veckan om kroppen funkar som den ska. 

  • Wilfa

    Lindacecilia78: Håller tummarna för att det funkar :) Jag hoppas på ÄL i mitten av januari om jag har gissat rätt!

  • Lindacecilia78

    ja hade varit skönt att få igång allt igen, funderar på att försöka skaffa ett barn till direkt nu men tvekar lite. tänk om det inte går som planerat...? klarar inte ett missfall eller något annat otrevligt nu! är inte stabil psykiskt för det...men vill samtidigt ha ett levande syskon till våran son på 1,5 år. 


    ser att ni förlorade er son dagen efter oss, hur mår du?? ska ni försöka bli gravida direkt nu? 
  • Sooli2

    Jag väntar fortfarande på att avslaget ska ta slut och vi kan börja försöka igen. Vi förlorade vår son på juldagen. Till råga på allt fick jag åka in på en panik-skrapning på nyårsafton då jag fick en störtblödning.

    Men jag längtar verkligen till den dagen då vi kan börja försöka igen. Förra gången tog det sig på första försöket och jag hoppas att det kan gå lika snabbt igen.

    Oron kommer nog alltid att finnas där, oavsett om man försöker nu direkt eller om ett år. Men vi har blivit lovade en massa extrakontroller.

  • Wilfa

    Lindacecilia78: Vi tänker komma igång så fort som möjligt med försöken. Men, vill först klara av återbesöken på sjukhuset och hos MVC. Ska dit nu i mitten av januari och det hade varit skönt att veta om de har lyckats hitta vad som hände eller inte innan vi börjar. Som tur är mår vi ganska bra nu alla tre i familjen, jag, min man och vår son som fyller 8 i vår.

    Sooli: Vad ledsen jag blir att höra vad som hänt er! Hoppas att du blir bra så fort som möjligt. Själv var jag inlagd större delen av tiden första 1,5 veckan. Fick en infektion eftersom det var någon liten rest av moderkakan kvar. Infektionen var svår att häva eftersom jag är allergisk mot flera sorters antibiotika och de ville helst inte skrapa eftersom blödningsrisken var mycket stor. Hittade som tur var ett par sorters antibiotika som i kombination klarade av infektionen och som jag tålde till slut!

Svar på tråden Första mens och ÄL?