• Anonym (Hanna­)
    Äldre 2 Jan 19:35
    12691 visningar
    10 svar
    10
    12691

    Blödning två dagar efter ägglossning! Varför??

    Jag hade ägglossning i torsdags, hade sex i onsdags och idag lördag fick jag en brun blödning i trosorna, precis som det brukar vara när mensen startar. Det var ganska mycket brunt och även några slemklumpar i.

    Jag har kopparspiral sedan 9 månader tillbaka och har aldrig någonsin haft någon mellanblödning eller så. Mensen dyker alltså upp exakt 14 dagar efter ägglossning varje gång.

    Vad kan det vara för fel?? Jag är rädd att det är ett ägg som blivit befrukat eller nåt. Någon som varit med om liknande??

  • Svar på tråden Blödning två dagar efter ägglossning! Varför??
  • Anonym (Hanna­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jan 19:43
    #2
    Anonym (M) skrev 2010-01-02 19:39:11 följande:
    Det kan ju vara ägget som fäster. VAnligt med en liten brun/rosa flytning. Hur vet du att du hade äl exakt i torsdags? Tog du test? Det låter ju lite nära äl för att fästa, men som sagt inte omöjligt. Du har inte haft "hårt" sex eller så? Kanske något litet blodkärl som sprack?
    Jag vet det eftersom jag fick mina ägglossningflytningar då, får dem alltid en dag varje månad och exakt 2 veckor efter kommer mensen. Dock var ägglossningen 1 dag sen denna månad, på dag 16 mot vanliga dag 15.

    Tar det inte typ 10 dagar innan ägget fäster?
  • Anonym (Hanna­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jan 19:50
    #4
    Anonym (M) skrev 2010-01-02 19:46:55 följande:
    Ja, det brukar dröja i alla fall nån vecka till 10 dagar. Men som sagt, inte nåt blodkärl som kan ha brustit i samband med sex?
    Nej det tror jag inte, det var ju ganska mycket blod. En gång fick jag en spricka i underlivet i samband med sex, men då kom det ju direkt och var klarrött..

    Kan det ha med spiralen att göra? Kan den ha stött ut ett ev befruktat ägg? Bör jag ringa och kolla med ungdomsmottagningen?
  • Anonym (Hanna­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jan 00:28
    #5

    någon?

  • Anonym (Hanna­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jan 12:30
    #6

    Har fortfarande som spottings men något mer sparsamt idag.

    Ingen som har någon idé alls om vad det kan vara för fel?

  • Anonym (Hanna­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jan 20:51
    #7

    Imorgon ska jag ringa UM och höra vad de säger.

    Läste på nätet lite olika saker det kan vara och det kan vara bla äggledarinflammation, cancer osv.

  • Anonym (Hanna­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jan 13:33
    #10
    Anonym (äl-blödning) skrev 2010-01-05 11:33:56 följande:
    Det är förmodligen inte ett ägg som har fäst så snabbt. Jag brukar ibland blöda lite när jag har ÄL, det är helt normalt och ett tecken på att man är extra fertil just då! Det är nämligen så att när ägget lossar blöder det ibland lite granna inne i kroppen och ibland kommer det också ut. Det är därför det gör lite ont när man har ägglossning. Det är inget att vara rädd för, såvida inte blödningen varar länge eller fyller upp en hel binda eller nåt.
    Fast jag hade blödningen 2 dagar efter ägglossningen. Och jag har aldrig haft blödning vid ägglossning förut, aldrig heller ont i magen vid ägglossning.

    Jag ringde UM idag och de tyckte jag skulle kolla upp detta, så jag fick en tid nästa vecka. Hon skulle då bla kolla så spiralen sitter rätt. Jag Hade blödningen i 2 dagar.
Svar på tråden Blödning två dagar efter ägglossning! Varför??