• Anonym (?)

    Någon som blivit gravid trots dagen efter piller?

    Jag tog dagen efter piller för 4 veckor sedan, fick en blödning 5 dagar efter jag tog tabletten.
    Ni som blivit gravida trots dagen efter piller, hade ni blödningar? Och ni som inte blev det, vart eran mens försenad?

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid trots dagen efter piller?
  • Topcom

    Nae, inte efter att jag hade tagit det pillret. Har dock även tagit pillret förut några gånger, en av dem gångerna fick jag en blödning direkt efter att jag hade tagit det, bara någon timme efter. En annan gång var blödningen försenad i en vecka..

  • Anonym (?)

    Har din mens blivit försenad dom gångerna du blödde eller kom den som det var tänkt?

  • Anonym (*)

    När i menscykeln tog du pillret??

    Blödningen kan ju ha varit din riktiga mens. För om du har tagit pillret efter att du haft äl så har det ingen funktion.
    I så fall borde du få nästa mens om ca en vecka om du har en normal menscykel.

    Jag har tagit dagen-efter-piller 1 gång och min mens kom som vanligt efter det.

  • Anonym (?)

    Min förra mens kom den 22:a November. Tog tabletten den 7:e December (ägglossning). Fick blödningen den 12:e December så det var ju inte mensen.
    Det står ju på förpackningen att man ska göra ett gravtest 3 veckor efter man tog tabletten, det har jag dock inte gjort i och med jag inte tänkt på det speciellt mycket. Men kollade ni min kalender och borde ju fått mensen förra veckan. Men tänkte att den blödningen jag hade kanske påverkade.

  • Anonym (.....)

    Har tagit ett sådant piller dagen efter det att vi hade samlaget. Man får heller inte vänta för sent med att ta det vilket står tydligt i instruktionerna. Jag blev gravid ändå och fick ingen blödning.
    Var din blödning riklig? Kanske dags för ett test.

  • Anonym (?)

    Jag blödde i ett par dagar men det var aldrig jätte mycket blod.
    Väntade max ett dygn.

  • Anonym (.....)
    Anonym (?) skrev 2010-01-04 15:31:32 följande:
    Jag blödde i ett par dagar men det var aldrig jätte mycket blod.Väntade max ett dygn.
    Tror du bör göra ett test för att vara på säkra sidan. Inte alltid tillförlitligt att ta ett dagen efterpiller tyvärr.
Svar på tråden Någon som blivit gravid trots dagen efter piller?