• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • swiitii

    Hej tjejer!

    Tänkte bara titta in snabbt från jobb, har fortfarande inte fått igång internet hemma.

    Går in i vecka 30(!!!) imorgon, känns som om tiden bara flyger iväg nu.
    Är inte heller alls nervös inför förlossningen, får väl se om jag blir det längre fram haha

    Hoppas allt är bra med er andra!
    Jag håller tummarna för dig angelica och att er lilla håller sig inne ett tag till!

  • HelenaOlivia

    Men sen vill vi väl ha en tråd när de komit ut oxå för att fortsätta dela glädje och sorg? Det vill jag iallafall.

    Känns som onödigt att stressa upp sig för förlossning för som sagt ut ska den:)

  • Sedorika

    Vad bra att du har  koll på det där bananflugan, ibland är bara tråden avslutad och det tar mej evigheter att hitta den nya. haha!

    Nu går jag snart in i v 33, det närmar sig men jag tycker tiden går såå sakta! Är nog bara för att jag vill gå hem nu men ska jobba typ 6 veckor till. Känner mig sådär motiverad. Hehe!

  • Smulison

    Hej alla!

    Jag har inte blivit nervös inför förlossningen än, det känns mest spännande fortfarande! Trivs så bra med att vara gravid så ibland glömmer jag nästan bort att han ska komma ut också, då känns det så främmande!

    Gillar att ha honom där i magen och känna honom sprattla omkring hela tiden. Det är helt galet vad mer och mer jag känner av honom varje dag. Jag märker att det blir mer och mer verkligt för min sambo också när han kan känna ett ben eller kroppen genom magen.

    Stackars alla karlar som inte får uppleva känslan av att ha barnet i magen!

  • Liian

    Hej!
    Jag är inte alls nervös inför förlossningen. Kan tänka mig att jag blir lite panikslagen när det väl sätter i gång. Min sambo längtar jättemkt efter bebisen och funderar mkt på hur hon/han kommer se ut och så vidare. Jag tänker inte alls så. Känns nästan som att graviditeten är hela poängen. Har nog fortfarande inte fattat att jag inte alltid kommer vara gavid utan snart kommer ha en underbar liten bebis =)

    Det där med sex verkar vara annorlunda för alla. Jag tror att det viktigaste är att man låter det vara på det sättet som känns bäst just nu. Ifall man inte är sugen är det ok och i fall man är det så är det oxå ok.  Man ska nog bara låta det vara och komma ihåg att graviditeten inte dikterar hur det kommer vara sen =)

  • Angelica 87
    swiitii skrev 2010-01-10 17:00:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara titta in snabbt från jobb, har fortfarande inte fått igång internet hemma. Går in i vecka 30(!!!) imorgon, känns som om tiden bara flyger iväg nu. Är inte heller alls nervös inför förlossningen, får väl se om jag blir det längre fram haha Hoppas allt är bra med er andra! Jag håller tummarna för dig angelica och att er lilla håller sig inne ett tag till!
    Tack så mkt.. vi hoppas oxå på att den stannar inne ett tag till.. får se vad läkaren säger imorgon när jag ska bli undersökt...
    Är i v.31 (30+2) 67 dagar kvar!
  • Silje84

    Skitt va tiden går SNABBT!!! 50 dagar kvar o jag har massa saker att fixa i ordning (hur ska jag hinna)... Flytter är snart avklarad, bara lite små plock kvar i den gamla o sen städningen, som min mor o svärmor ska hjälpa mig med :) vilka änglar dom är... Om 2 dagar går jag in i vecka 34, bara 6 veckor kvar!!! helt sjukt.

    Känner oxå att bebis börjar få de lite trångt där inne, för gud va den sparkar, hela magen är fyrkantig ibland :) hehe...  Har fått mer o mer samandragningar :S hoppas bara inte att bebis kommer än på iaf 4 veckor...

    Trodde de bara va jag som inte alls är sugeb på sex dessa dagar... Ibland så kan man känna för de jätte jätte mycke, men då är inte gubben på humör. Men men, som tur är så tar mannen de väldigt bra! för de gjorde han inte i början (har inte haft sex lust sen v 16 typ) han va ofta sur o grinig och undrade om jag hade någon annan :(... Men nu känns de som han förstår mig mera... o de är skönt..

    sorry för de långa inlägget!

    O lycka till Angelica! Hoppas lill plutten stannar där inne ett tag till!

    Kram på er<3

  • Goseplutt
    Sedorika skrev 2010-01-10 19:42:54 följande:
    Vad bra att du har  koll på det där bananflugan, ibland är bara tråden avslutad och det tar mej evigheter att hitta den nya. haha!Nu går jag snart in i v 33, det närmar sig men jag tycker tiden går såå sakta! Är nog bara för att jag vill gå hem nu men ska jobba typ 6 veckor till. Känner mig sådär motiverad. Hehe!
    Förstår precis vad du menar, jag ska jobba 5 veckor till med denna och jag är sååå fruktansvärt omotiverad. Innan kände jag att jag ville jobba så länge som möjligt men så känner jag inte alls längre. Den enda fördelen jag ser är att tiden går snabbare om man jobbar än om man är hemma (tycker jag iaf).

    Idag börjar föräldragruppen, ska bli kul!
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3