• Får man en blödning efter att man slutat med p-piller??

    Mån 11 jan 2010 16:05 Läst 4771 gånger Totalt 5 svar
    mariii­aa
    Visa endast
    Mån 11 jan 2010 16:05

    Får man någon slags blödning efter att man slutar med p-piller?
    Jag har ätit Cerazette i nästan 4 månader, sedan slutade jag för 3 veckor sedan och dagen efter kom en jätteLITEN flytnig som var mörk, mörk typ svart, det var liksom inte blod direkt. Är detta normalt?

    Efter att ha läst på forumet verkar ju det som att alla får mens efter att dom slutat med sina p-piller..

    Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • mammaj­osefin
    Visa endast
    Mån 11 jan 2010 16:07 #1

    Det är svårt att säga, eftersom att alla personer reagerar olika. Uppsök din umo eller bm så blir de nog bra, Inget direkt att oroa sig för låter de som.. Blodblandad flytning kanske.


  • mariii­aa
    Visa endast
    Mån 11 jan 2010 16:19 #2

    Ok, ja det var det nog. Men det är inte så att man är gravid om man inte får någon "mens" efter att man slutat med pillren? Är nämligen lite orolig för om jag är gravid... Fast tror inte det

  • Mån 11 jan 2010 22:35 #3

    Är inte Cerazette minipiller? då är det väl inte alltid man får mens under tiden man använder det?. Om man använder "vanliga" ppiller så har man ju en paus efter 21 dagar i en vecka där man får sin blödning (eller kan man hoppa direkt vidare på nästa karta typ 3 gånger, så man kan ha mens var tredje månad ca). När man då slutar mend ppiller så får man sin pillerblödning, det är väl den de flesta refererar till.

    Många minipiller äter man hela tiden (utan paus/sockerpiller) och kan då slippa ha mens helt under tiden man använder dem. Då är det inte säkert att man får en pillerblödning när man slutar, för det är ju inte det normala som vid ppiller. Det kan ta tills ägglossningen kommer igång igen tills man får mens. Går man på vanliga ppiller så får man pillermensen med en gång, men sen kan det dröja innan man får sin "riktiga" mens beroende på hur lång tid det tar innan man får ägglossning igen.

  • Tor 11 mar 2010 22:05 #4

    Dt är inte ovanligt att få en pillerblödning direkt efter pillerstopp..Dt fick jag typ samma vecka som jag slutade och ca: en vecka efter pillerblödningen så kom min vanliga mens och sen dess regelbundet..

    men alla är vi olika, men jag pratade med en barnmorsa och pillerblödning och hon sa att det är vanligt att man får en pillerblödning efter pillerstopp så jag litar på det hon säger..

    Hoppas dt hjälpte dig lite:)

  • Lör 13 mar 2010 12:26 #5

    hejsan. jag slutade med cerazette den 6 februari och fick mensen 7 mars som varade i 3 dagar bara. så 4 veckor tog det så de verkar vara ca 4 veckor att få tillbaka mensen. nu går man bara och väntar på plusset...det finns många som verkar ha fått grav-symtom efter avslut men jag fick inte de.. hur e det med dig på den fronten då?


    Du & Jag
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Planerar barn

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Hen kommer med i SAOL. Rätt eller fel?

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.