Inlägg från: kafferast |Visa alla inlägg
  • kafferast

    Varför välja klinkers i badrum?

    Hej!

    Finns det några argument FÖR klinkers i badrum förutom de två
    *att det sägs öka värdet på bostaden vid en försäljning
    *att det är snyggt
    ?

    (Vill gärna ha argument för och emot både klinkers och plastmatta. Vi ska renovera, men inte själva, vi lejer bort rubbet.)

  • Svar på tråden Varför välja klinkers i badrum?
  • kafferast

    Det där att det är lättare att hålla rent köper jag inte. Har haft klinkers i flera tidigare bostäder, både i och utanför badrum, fogarna blir ju fruktansvärt smutiga efter ett tag. Bläääää. Just skötseln är ett av mina största argument MOT. Är nöjd med plastmattorna vi har idag (25 år gamla) förutom att de är sjuuuukt fula.

  • kafferast

    Fast man kan först ha svarta/mörkgrå fogar, då syns smutsen inte...

  • kafferast

    Oups, inte meningen att låta otrevlig om jag nu gjorde det.

  • kafferast

    Hm... Håller längre? Men gör det verkligen det? *undrar* Vet inte hur många klinkersplattor jag haft sönder, oftast genom att någon tappat något på dem. Vi kanske har ett ovanligt hårt och sprött klinkersgolv?

  • kafferast
    Blissphemy skrev 2010-01-14 21:47:48 följande:
    En sak jag oroar mig för dock är att jag ska lyckas med något extremt klantigt som att tappa en förskärare med spetsen först i badrumsgolvet eller så. Jag brukar inte ha förskärare därinne, men om någon kommer lyckas punktera en våtrumsmatta av ren klantighet är det antagligen jag.
    LOL
    johandra skrev 2010-01-13 22:32:34 följande:
    FEL! Vi har det och den svarta fogen suger åt sig ALLT,och så for man skurar med minsta lilla gnutta medel så förstörs fogen och blir vit..Så sen ser det ut som man BARA har kalkavlagringar och aldrig gör rent..det är förjävligt!
    Äsch, då funkar inte det heller alltså.

    ---

    Om man frångår det estetiska, som ju alla verkar vara rätt överens om, vinner kanske matta iallafall. Vill förstås att det ska bli fint om vi renoverar. Tack för många bra synpunkter!
Svar på tråden Varför välja klinkers i badrum?