• Anonym (tjock­is)
    Äldre 14 Jan 22:32
    6794 visningar
    8 svar
    8
    6794

    gått upp 10 kilo på 2 månader efter aborten... hur blir jag nu av med kilona fort?

    Jag gjorde en abort för 2 månader sedan...
    Kroppens hormoner har inte fungerat som dom ska efter det och jag har haft det väldigt struligt med läkningen och mensen efter det.
    Och pga allt detta så har jag gått upp 10 kilo!!!
    (Och all julmat gjorde inte saken bättre heller...)
    10 kilo på 2 månader är väldigt snabb viktuppgång, vilket har gett mig massa bristningar, och även om jag äter som vanligt, så fortsätter jag gå upp i vikt nu.
    Jag behöver tipps och råd från er hur jag snabbt vänder på detta och går ner fort igen!!!
    Hur rasar mina kilon utan att behöva svälta mig eller käka massa bantningspiller?
    Är ensamstående mamma till en tre åring också, så tid för gym fins inte nu.
    Finns det något sätt att gå ner i vikt fort, utan att behöva ändra helt på mitt liv eller kassta all mat som finns hemma och bara äta grönsaker?
    Snälla snälla ge mig alla råd!!!!!!!!!!!!
    Jag ser nu ut att vara i 6 månaden för det mesta fettet har satt sig på min mage,
    och jag vill komma iform och kunna knäppa mina byxor igen och inte behöva gå i mina mjukisar längre!
    Och att kunna ta på sig linnen igen nu till våren utan att magen hänger över,
    hade varit underbart!

  • Svar på tråden gått upp 10 kilo på 2 månader efter aborten... hur blir jag nu av med kilona fort?
  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 23:51
    #1

    Ingen som vill hjälpa mig?

  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 19 Jan 00:21
    #2

    kan även nu i förväg innan någon svarat säga att jag inte vill ha några åsikter eller frågor om aborten... det har jag fått tillräckligt.
    Tack...

  • Anonym (Mia)
    Äldre 19 Jan 00:24
    #3

    Hej

    Du kan hitta övningar på nätet o gör övningar hemma. finns en massa träningvideos på youtube

  • Lyckli­gtSlut
    Äldre 19 Jan 00:29
    #4

    Har du kollat dina hormonnivåer med test hos läkare?

    Annars är det väl det vanliga, tråkiga. Träna, äta nyttigt. Men du borde kanske kolla med läkaren om du fått en bestående hormonrubbning?

  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 19 Jan 01:04
    #5
    LyckligtSlut skrev 2010-01-19 00:29:07 följande:
    Har du kollat dina hormonnivåer med test hos läkare? Annars är det väl det vanliga, tråkiga. Träna, äta nyttigt. Men du borde kanske kolla med läkaren om du fått en bestående hormonrubbning?
    ja jag har fått en hormonrubbning och äter nu hormontillskott i 10 dagar för det...
    Och en biverkning på dom tabletterna är att man går upp i vikt, så jag kommer bli ännu större nu :(
  • Lyckli­gtSlut
    Äldre 19 Jan 03:05
    #6
    Anonym (tjockis) skrev 2010-01-19 01:04:58 följande:
    ja jag har fått en hormonrubbning och äter nu hormontillskott i 10 dagar för det... Och en biverkning på dom tabletterna är att man går upp i vikt, så jag kommer bli ännu större nu :(
    Tråkigt. Man kan ju bli så nere också. Hoppas de hjälper så att du blir vanlig och kan gå ner i vikt sedan, efter behandlingen. Har inte läkaren sagt något alls om det? Hur mycket man kan gå upp i vikt och om det kan försvinna fortare, om det beror på vätskeansamlingar osv?
  • ChoopC­hoopSo­ng
    Äldre 19 Jan 12:01
    #7

    När de 10 dagarna med hormontillskott är över, tycker jag att du ska ta kontakt med en dietist som kan hjälpa dig. Om du var normalviktig innan, och har gått upp så fort, är det ju uppenbart att det är något mer än bara "osund livsstil" som ligger bakom.

    Ät sunt och motionera så mycket du kan. Det kan vara promenader, dagliga övningar hemma etc. Men räcker inte det, måste du få hjälp. Du ska inte behöva hårdträna och leva på sallad för att gå ner i vikt.

  • Äldre 11 Dec 12:43
    #8

    Vet att det är en gammal tråd men hur gick det för dig?

    Jag fick ett MA i februari i år och har snart gått upp 15 kilo sen dess, det går liksom inte att stoppa.
    Vad var det för hormonrubbningar du fick efter Aborten?

Svar på tråden gått upp 10 kilo på 2 månader efter aborten... hur blir jag nu av med kilona fort?