• kehe

    hur mådde ni efter operation av visdomstand?

    Jag opererade bort en visdomstand i torsdags kväll och det gick bra, kände ingenting, visst var det obehagligt när de bänder och håller på med tanden och det var nog lite svårt att få ut den tror jag. Senare på kvällen när bedövningen släppt fick jag givetvis ont och tog värktabletter. men sen! Dagen efter uppenbarar sig en svullen kind och det ser nu ut som jag en en stor golfboll på ena sidan-som ett marsvin! Verkar vara en blödning för nu är det blåaktigt och känns som blåmärke. Kan inte öppna munnen knappt, har nästan bara druckit sedan i torsdags..Smärtan är överkomlig med värktabletter men jag undrar om ni som opererat bort visdomständer också fick så här och hur länge satt det i? Man tänker ju på jobbet på måndag..Vill inte gå dit om man ser ut såhär... Tacksam för svar!

  • Svar på tråden hur mådde ni efter operation av visdomstand?
  • The Black Lady

    Tycker du ska ringa en jourtandläakre om du har en sådan svullnad och smärta....redan ikväll.

    Kan vara en infektion och då behöver du behandling....

  • kehe

    Black lady: ska fundera på saken-är det inte bättre imorgon så blir det tandläkaren..Vet inte om det är blödningen som gör ont för det känns inte ont eller spec. svullet på operationsområdet eller runt där de sydde heller..

  • The Black Lady
    kehe skrev 2010-01-16 19:46:39 följande:
    Black lady: ska fundera på saken-är det inte bättre imorgon så blir det tandläkaren..Vet inte om det är blödningen som gör ont för det känns inte ont eller spec. svullet på operationsområdet eller runt där de sydde heller..
    Så du tänker vänta till imorgon??

    Tänker du inte ens ringa sjukvården och rådfråga...?

    Du gör som du vill.....
  • Sirapshjärnan

    Klart det är svårt att öppna munnen om det blött från området där tanden satt. Såg själv ut som att jag fått en ordentlig smäll på käften dagarna efteråt- blå och svullen. Hade svårt att gapa 3-4 dagar och åt mest soppor och lättuggad mat. Ont gjorde det också men det gör det ju när det är så pass svullet. Jag jobbade dock dagen efter men med fulldos värktabletter

  • Lapplandspärlan

    Låter normalt.
    Tog ut båda i nedre käken ifjol och jag såg ut som en hamster i över en vecka efteråt

  • emme 86

    Jag såg ut som en blå hamster med kindera fulla med mat, såg bedrövligt ut!
    Det höll väl i sig ca 1vecka ungefär, och smärta får man räkna med ett tag.
    Dom har ju bänt o dragit en massa i käken o kinden.

  • M Hellin

    Jag var blå och svullen från nyckelbenet upp till ögat, jag såg extremt misshandlad ut och gick på citodon i 14 dagar. Var till tandläkaren dagen efter och han var mycket förvånad över hur svullen jag var och hur ont jag hade. Ingen infektion hittades, och jag fick pennicillin utifall att, men blev inte bättre av det, bara sämre i magen, vilket ju inte var så bra då jag redan hade svårt att äta på grund av att munnen knappt gick öppna och att tugga var bara att glömma.

  • kehe

    Tack alla ni som bemödat er att svara-känner mig lugnare nu..Smärtan är värst av själva blödningen känns det som..man känner sig och ser ut som en blåslagen hamster! Kan kampera ihop med mina marsvin-som mina barn och make tycker att jag liknar! *skrattar* men inte f*n vill jag göra om det här inte...

  • kehe

    Idag är det värre, känns som en infektion tilltött trots att jag varit supernoga.. Måste nog ha penicillin...

  • The Black Lady
    kehe skrev 2010-01-17 08:48:14 följande:
    Idag är det värre, känns som en infektion tilltött trots att jag varit supernoga.. Måste nog ha penicillin...
    Hur har det gått? Var det en infektion?
Svar på tråden hur mådde ni efter operation av visdomstand?