• Resa10­00
    Äldre 20 Jan 11:00
    2503 visningar
    6 svar
    6
    2503

    Korea, RB?

    Vad händer i Sydkorea, varför dröjer resebeskeden trots att det är januari??! Det fullkomligt vänder sig i magen när jag tänker på alla som just nu väntar och väntar och väntar när de redan väntat för länge. Meddela gärna när det händer något, vi är många som håller tummarna för er.

  • Svar på tråden Korea, RB?
  • Christ­ine 9
    Äldre 20 Jan 15:56
    #1

    Hej,

    Kan inget annat än hålla med.... Vi väntar sedan i slutet av sept på RB från Korea.  Hoppas varje morgon att telefonen ska ringa och fattar varje dag vid 11.00 att det inte blir idag de ringer...

    Jag LOVAR att skriva så fort vi har hört något.

    kramar
    Christine

  • LLL
    Äldre 21 Jan 14:14
    #2

    Vad kämpigt för er! Vi kom hem med vår son -07 och då gick det ganska snabbt för de flesta mellan BB och RB. Men vi fick vänta 13 veckor på RB och förklaringen vi fick var att vår sons socialsekreterare hade blivit mammaledig och en ny socialsekreterare tagit över. Vårt RB kom kl.12.05 på dagen. Hoppas ni får åka snart!

  • april7­2
    Äldre 21 Jan 21:44
    #3

    Hej!

    Vi väntar också på RB från Sydkorea, fick BB i dec. Om ni som fick BB i sept inte har åkt ännu så dröjer det väl för oss med. Åååå, vill åka nu!

    Håller tummarna för alla!

  • Suttel­utten
    Äldre 22 Jan 12:43
    #4

    Någon som vet hur många blivande föräldrapar de tar emot åt gången i Korea? Det är väl ett 20-tal som väntar på att få åka, och nu undrar man ju hur lång tid det kan ta att 'komma ikapp'...

    Kan bara tänka mig hur jobbig denna vänta är för de som väntat längst. Vi har väntat i sex veckor och börjat tycka att det räcker...

  • Äldre 27 Jan 22:02
    #5

    Hej på er! Fy vad jobbigt ni har det som väntar så länge på RB! Vi har inte adopterat, lyckades till slut med en behandling & fick vår son i somras. Men, vi kanske adopterar syskon & i så fall från Sydkorea. Önskar er alla lycka & att tiden till RB ska rulla på fort nu så ni får era efterlängtade prinsar/ prinsessor i er famn! Kram

  • mammam­ys06
    Äldre 27 Jan 22:13
    #6
    Suttelutten skrev 2010-01-22 12:43:36 följande:
    Någon som vet hur många blivande föräldrapar de tar emot åt gången i Korea? Det är väl ett 20-tal som väntar på att få åka, och nu undrar man ju hur lång tid det kan ta att 'komma ikapp'...Kan bara tänka mig hur jobbig denna vänta är för de som väntat längst. Vi har väntat i sex veckor och börjat tycka att det räcker...
    Ja, det är en stor och jobbig längtan. Särskilt när man är inställd på att få åka inom en viss tid och så blir det längre väntan...

    Vi adopterade från Vietnam och fick vänta 6 månader, det var jobbigt men helt klart väntan så klart
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
Svar på tråden Korea, RB?