• Krampen

    Stringtrosor ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-21 08:56
    Hej
    Jag är en mamma med två döttrar 11 och 9. Min äldsta dotter har nu börjat tjata om att använda stringtrosor. Mina tankar om detta, är stringtrosan så vanlig idag så att den inte har ett sexuellt värde ? För i mitt huvud är den ju till för äldre tonåringar och vuxna kvinnor som vill känna sig fina eller lite extra sexiga, men jag är villig att omprioitera om ni har bättre tankegångar. Så mina frågor är;
    Vid vilken ålder skall flickor få ha stringtrosor ? Och är stringtrosan en vardaglig trosa idag? Jag känner jag vill ha lite argument åt båda hållen innan jag gör en avdömning med mina flickor.

  • Svar på tråden Stringtrosor ??
  • Marleen

    ALDRIG skulle min tös få ha de mellan 6-12 år.... hade köpt hipster till henne... sen hade hon fått bli hur sur hn vill.....

    använder inte de själv ens, bara hipstern o har gjor de många år nu ( e 24)

  • Anatha

    Stringtrosor använder ens folk det fortfarande känns väldigt förrförra säsongen? Nej jag hade inte låtit dotter använda stringtrosor. Finns det ens för så små? Jag hade sagt att de är inte bekväma och för vuxna.

  • jentho

    Nä, det tycker jag är för tidigt!
    Barn ska vara barn, finns ingen anledning att de ska ha string och smink osv för tidigt!

  • Sencha

    Jag är 34 år. Jag har själv använt stringtrosor i ett enda sammanhang, och det är när man ska stå i dansdräkt och trikåer på scen. Vanliga trosor halkar ner nedanför dansdröktens kant, och det blir inte snyggt. Då kan man välja mellan stringtrosor och inga trosor (och det senare är inte så hemskt som det låter, för danstights är liksom gjorda för det )

    I övrigt har jag aldrig fatta vitsen med strintrosor - det är ju bara obekvämt?


    0401 & 0807
  • HelleGbg

    nej gud nej!!!! Hur wt som helst att små ungar ska springa runt i !!!!
    Låt din flicka vara flicka ett tag till! Snart är hon ändå vuxen!

  • lindamartina

    Jag har två döttrar, den ena är snart 14 och den andra är 11. Hon som är 14 har inte ens frågat om det och använder inte det ännu. Men hon skulle nog få det för mig om hon frågade. Hon som är 11 vill jag skall vänta tills hon är 12, men hon har inte frågat om det ännu heller. Men vänta något halvår till sen kan du väl låta henne ha string.

  • carita

    Nej, jag skulle inte tycka att det var ok. Om de frågade efter det skulle jag säga att det får de använda när de är så stora att de har flyttat hemifrån. Punkt slut!

  • alvaereva

    Nejnejnej.
    Som någon sa, kanske till någon dansuppvisning eller liknande. Annars NEJ.

  • sunsed1

    Nej.

    Varför? Det är ingen vanlig underklädesplagg och skyller ju ingenting. Utnyttja gärna det hårda kalla vintern så länge och hävda att trosan värmer och skyddar ju rumpan i kylan. :) Och det är främst för äldre tjejer och vuxna.

Svar på tråden Stringtrosor ??