• Anonym (MammA­)
    Äldre 21 Jan 23:06
    3796 visningar
    22 svar
    22
    3796

    Det sprack totalt idag...jag hatar min spegelbild.

    Hade lovat att gå till badhuset idag med min bror och våra små.
    Men jag bröt ihop i omklädningsrummet och gick hem. Jag hann inte ens få av mig tröjan.
    Han fick själv stanna kvar med båda småttingarna.

    Så här är det...jag är liten.
    Alltså 30+ men väger bara 50kg, 165lång.
    Har fött två barn.
    Nu har mina bröst försvunnit totalt.
    Jag mår så dåligt över det här, vet inte vart jag ska vända mig.
    Har iaf kunnat ha en liten B kupa innan.
    Nu fyller jag inte ens ut 70A.
    Det känns så hemskt. Ja jag vet, man kan vara vacker/fin/bra ändå.
    Men jag tycker om bröst. Jag vill ha bröst.
    Ok alltid haft små bröst men det här är löjligt.
    Jag önskar att jag hade råd så hade jag genast opererat mig. Inget stort men en B kupa iaf.

    Usch, jag gråter varje dag i duschen, min sambo får inte se mig utan tröja lägre, än mindre ta i mig.
    Jag spyr snart på mig själv.

  • Svar på tråden Det sprack totalt idag...jag hatar min spegelbild.
  • Anonym
    Äldre 21 Jan 23:19
    #1

    Vill bara påminna dig om att din kropp är helt fantastiskt underbar som faktiskt gjort superjobbet att fött 2 barn. Kanske har du ammat med?
    Om du inte trivs kanske du kan försöka gå upp i vikt på något sätt o får säkert tillbaka lite bröst då. Jag trivs inte heller riktigt med min kropp efter att fött barn pga att jag blivit så överviktig. Men är absolut inte ledsen o låter det förstöra min dag.
    Tänk i stället vilken underbar kropp du har som bärt dina underbara barn!

  • Anonym (MammA­) Trådstartaren
    Äldre 21 Jan 23:21
    #2

    Jag försöker "äta upp mig" men har en hög ämnesomsättning elr nått. Inget vill funka.

    Jag hatar verkligen att se ut så här. Mår skit.
    Vill absolut inte gå ut med mina vänner längre. Klär mig alltid i stora tröjor och undviker så mycket speglar jag kan.

  • Anonym
    Äldre 21 Jan 23:28
    #3
    Anonym (MammA) skrev 2010-01-21 23:21:59 följande:
    Jag försöker "äta upp mig" men har en hög ämnesomsättning elr nått. Inget vill funka.Jag hatar verkligen att se ut så här. Mår skit.Vill absolut inte gå ut med mina vänner längre. Klär mig alltid i stora tröjor och undviker så mycket speglar jag kan.
    Jag klär också mig i stora tröjor som döljer alla valkar men skillnaden är väl att jag bara låter bli att kolla mig så mkt i spegeln och så mår jag bra endå. Skulle aldrig falla mig in att inte vilja gå ut med vänner. Detta låter som en fixide eller ngt du verkligen lider extremt av. Ingen av dina vänner eller folk på badhuset bryr sig väl om hur dina bröst ser ut. Gör din sambo det? Han älskar dig säkert som du är! Det kanske ligger något annat bakom som gör att du mår så extra dåligt över detta? Skulle rekomendera att gå och prata med någon.

    Ja menar har du 2 underbara barn, en sambo som du älskar och vänner så är det väl otroligt synd om du ska gå omkring och må dåligt bara för att du är missnöjd med brösten! Då missar du ju det viktiga i livet.
  • Anonym (===)
    Äldre 21 Jan 23:28
    #4

    Jag tycker absolut du ska överväga en bröstförstoring. Ibland betalar landstinget, el så   får man står för det själv. Du kanske kan ta ett lån el be dina föräldrar/övrig släkt om hjälp? För vad är 40000 kr om du får må bra!

    Jag kommer göra ett bröstlyft när jag gått ner det jag gick upp under graviditeten, implantat har jag redan :).

  • Anonym
    Äldre 21 Jan 23:31
    #5
    Anonym (===) skrev 2010-01-21 23:28:52 följande:
    Jag tycker absolut du ska överväga en bröstförstoring. Ibland betalar landstinget, el så   får man står för det själv. Du kanske kan ta ett lån el be dina föräldrar/övrig släkt om hjälp? För vad är 40000 kr om du får må bra!Jag kommer göra ett bröstlyft när jag gått ner det jag gick upp under graviditeten, implantat har jag redan :).
    Det är inte så säkert att ts mår så bra efter hon fixat brösten heller. Då kanske hon fortsätter vara missnöjd över något annat. Jag tror man mår bättre av att gå och prata med någon och få lite perspektiv på saker o ting
  • Anonym (barae­nimäng­den)
    Äldre 21 Jan 23:31
    #6

    kanske kan du vända dig till din vårdcentral och höra vad det finns för möjligheter? Är ju synd om du ska gå runt och må så dåligt.

  • Anonym (MammA­) Trådstartaren
    Äldre 21 Jan 23:33
    #7

    Jag är inte utseende fixerad annars. Bryr mig inte så jätte mycket.
    Men just bröst är ett känsligt ämne.
    Jag vill ha bröst för att kunna känna mig kvinnlig. Känner mig helt tom utan.
    Oavsett vad jag gör känner jag mig inte snygg/vacker/fin.

    Min sambo ja...haha, nä han är inte så intresserad av mig alls.
    Men det är en annan historia.

  • Anonym (sympa­ti)
    Äldre 21 Jan 23:39
    #8
    Anonym (MammA) skrev 2010-01-21 23:21:59 följande:
    Jag försöker "äta upp mig" men har en hög ämnesomsättning elr nått. Inget vill funka.
    Så orättvist det kan vara ändå... Jag väger för mycket och har iof sig gått ner väldigt mycket i vikt, men oj vad jag fått kämpa. Min kropp suger i sig allt!

    Jag har inte heller en vacker kropp. I och för sig har jag bröst, lite hängiga men de finns där. Men jag har bristningar över hela magen efter två graviditeter. Alltså, verkligen över HELA magen. Från troskanten och upp till revbenen. Hur snyggt är det på en skala, liksom... Så jag kan förstå din badhusångest. Bikini är inte att tänka på för mig där.
    Nuförtiden har jag alltid bikini på stranden, där har jag kommit så långt med mig själv att jag skiter i vad andra människor tycker.

    För vet du vad - mycket av det du känner sitter i huvudet på dig. Och det kan du faktiskt ändra på.
    Javisst, jag tror dig när du beskriver hur dina bröst ser ut. Men du kan ändra ditt synsätt på saken. Varför ska dina bröst stoppa dig från att ha roligt med ditt/dina barn på badhuset? Dina barn älskar dig som du är, din bror älskar dig precis som du är. Alla dina nära och kära älskar dig som du är, andra betyder inget och vad de tycker är totalt oviktigt. Varför ska dina bröst få stoppa dig från att umgås och ha kul med dina vänner? De älskar dig som du är, eller hur?
    Börja jobba med dig själv nu och ge inte efter för den där neråtgående spiralen du hamnat i. Vägra låta dina bröst styra över ditt liv, och lev livet sprudlande.
  • Anonym
    Äldre 21 Jan 23:42
    #9
    Anonym (sympati) skrev 2010-01-21 23:39:21 följande:
    Håller med!
    Sen att ts sambo inte verkar ge ts den kärlek du behöver kanske inte gör saken bättre. Kanske är de en del i problemet rent utav?
  • Anonym (mmmm)
    Äldre 21 Jan 23:46
    #10

    Jag har ett fult snitt på magen , från naveln och ner, magen är ojämn.
    Gick upp 50 kg med första barnet och har 30 kg kvar.

    Jag byter gärna med dig,

Svar på tråden Det sprack totalt idag...jag hatar min spegelbild.