• lilla snöflingan

    Höstbebisar 2010 i Luleå

    Är det fler än jag som ska ha en bebis till hösten och bor i Luleå? Skulle vara kul att följas åt. Välkommna!

  • Svar på tråden Höstbebisar 2010 i Luleå
  • Puffalina

    Jag ska nog... Inte alls planerat men det ska nog gå bra! Har två killar sen tidigare på 1 å 3 år!


    * Sebastian 061016 & Alexander 081109 *
  • lilla snöflingan

    Hej! Vad roligt! Det var inte så planerat från vår sida heller. Vi försökte skaffa barn i höstas, men sen slutade vi eftersom vi inte riktigt tyckte att det passade just då. Då blev jag såklart gravid Men vi är så glada så!

    Jag har inga barn sen tidigare. Jag har BF 22 september, när har du?


    BF 100922
  • Puffalina

    Jag har faktiskt ingen aning... Jag gissar på att jag är i v7-9 nånting men allt mellan 5 och 20 är möjligt typ... Jag har en sjukdom som heter PCO vilket gör att jag har ägglossning väldigt sällan. Båda mina första barn har blivit till med hjälp av mediciner så detta var en skräll.... Känns kul men samtidigt lite jobbigt... 3 barn på 4 år....phu....men det ska nig gå bra! Ska ringa till Sunderbyn på måndag å hoppas få tid för VUL redan i veckan!


    * Sebastian 061016 & Alexander 081109 *
  • Puffalina

    Vart bor du??? Jobbar du, pluggar du eller vad gör du på dagaran???


    * Sebastian 061016 & Alexander 081109 *
  • lilla snöflingan

    Men vad roligt att du blev gravid utan hjälp nu då! Och vad roligt att få se bebisen redan nu. Själv funderar jag ibland på om det verkligen finns någonting där inne, eller om det bara är som jag tror Fast lite jobbigt att ha tre kanske, men vissa säger väl att det inte är så stor skillnad mot att ha ett eller två när de är så lika i ålder...

    Jag bor på Porsön, med min man, är 22 år och pluggar till lärare. Du då?


    BF 100922
  • Puffalina

    Jag bor i Bälinge utanför stan! Är fortfarande mammaledig men det är sista veckan nu! Håller på att skola in minstingen på dagis! Nästa vecka börjar jag jobba igen på ett byggvaruhus i stan! Hur mår du då??? Jag mår superilla men annars inga symptom!


    * Sebastian 061016 & Alexander 081109 *
  • lilla snöflingan

    Jag mår inte illa alls. Däremot är jag hungrigare, törstigare och kissnödigare än vanligt. Har lite ont i magen ibland och yrsel ibland. Blir mätt fortare än vanligt och ibland har jag ingen matlust.

    På torsgad ska vi på hälsosamtal på mvc, det ser jag fram emot! Har du fått någon tid för VUL?


    BF 100922
  • Puffalina

    Nä, fick ingen tid. Måste tydligen först skriva in mig på mvc så jag ska dit nästa fredag. Då ska hon samtidigt ringa och boka tid för VUL... Lite bakvänt tycker jag men, men... Är ju så himla nyfiken på vilken v. jag är i! Jag är faktiskt oxå mkt mer törstig å kissnödig än vanligt. Men det är Janne inte så konstigt att man måste kissa mer om man dricker mer...


    * Sebastian 061016 & Alexander 081109 *
  • lilla snöflingan

    Jaha, det var ju lite konstigt. Jag förstår att du vill veta! Tänk om du är i v. 20 liksom

    Nej, det är ju inte så konstigt att man bli mer kissnödig då, fast jag vet inte om jag dricker så mycket mer egentligen (fastän jag kanske borde).


    BF 100922
Svar på tråden Höstbebisar 2010 i Luleå