• moster­Yster
    Äldre 26 Jan 00:22
    9999 visningar
    27 svar
    27
    9999

    Hur får jag stora muskler??

    Jag blir så TRÖTT!

    Jag tränar styrketräning 2 ggr/vecka och kör då samma program varje gång. Jag håller inte på med 10 repetitioner på lägre vikt eftersom jag vill ha rejäla muskler. MEN DET GÅR JU SÅ LÅNGSAMT! Efter 2 månader ser jag muskeldefinition på samtliga muskler, men jag ökar inte i vikt och ser inte större ut! Vad krävs egentligen???

    Kan tillägga att jag verkligen inte mesar, jag lyfter allt jag orkar - en gång tog jag i så att jag kräktes (lyckligtvis inte i själva gymmet utan på toan {#lang_emotions_tongue_out}).

    Jag tar en proteindryck före och efter passet. Rakt upp och ner - vad gör jag för fel?

  • Svar på tråden Hur får jag stora muskler??
  • Äldre 26 Jan 12:50
    #11
    mosterYster skrev 2010-01-26 12:29:43 följande:
    Tack för många bra tips!Då ska jag alltså köra typ 2 x 6 rep och lägga på mer vikt? Grejen är att jag fixar inte mer vikt, jag klarar inte att dra/lyfta/trycka mer. Ja, någon enstaka rep kanske, men inte med en snygg rörelse. Att jag klarar 12-15 nu är bara viljestyrka. Jag kör bara 8 olika övningar. Jag har några få stora muskelgrupper som jag fokuserar på (mest rygg, ben, rumpa, överarmar och mage). Jag vill ha större rumpa, muskler på armarna, starkare och fastare lår, bättre hållning. I nuläget är jag pytteliten. 1,68 lång, når lätt runt låret med händerna, liksom  . Storlek 30-32 (vanligtvis mindre än XXS). Jag hade tänkt vänta med att boka uppföljningstid med PT:n tills jag ökat i styrka med 50% från ursprungsvikten i alla övningar. Tycker du kanske att jag ska boka tid redan nu (har ökat med 0% i rodd, 25%-50% i de flesta och mer än 100% i benspark bakåt) och ev. lägga upp ett nytt schema?
    Haha det har jag inte ens tänkt på, jag är tjej rakt igenom :D
    Ja alltså kanske 7 reps och börja med en vikt du klarar på 7 (för övrigt gör jag x3, men x2 går lika bra) och sen ökar du den när du tycker att det är lite för lätt med 7. Det ska alltid vara jobbigt :) Om man knappt klarar de två sista så ligger man på en bra vikt. Om man inte klarar 5 bör man sänka lite.

    Jag är 160 och väger ca 48 i vanliga fall med okej med muskler. Nu har jag dock blivit gravid och väger då 50. Dock så tränar jag fortfarande och har tänkt göra det så länge jag orkar :) Jag har också haft svårt med kläder, hittade bara xs som minst o det var förstort i många fall. Med muskler känner man sig bättre också, friskare o gladare :)
  • moster­Yster
    Äldre 26 Jan 12:56
    #12
    Zawina skrev 2010-01-26 12:50:15 följande:
    Haha det har jag inte ens tänkt på, jag är tjej rakt igenom :D Ja alltså kanske 7 reps och börja med en vikt du klarar på 7 (för övrigt gör jag x3, men x2 går lika bra) och sen ökar du den när du tycker att det är lite för lätt med 7. Det ska alltid vara jobbigt :) Om man knappt klarar de två sista så ligger man på en bra vikt. Om man inte klarar 5 bör man sänka lite. Jag är 160 och väger ca 48 i vanliga fall med okej med muskler. Nu har jag dock blivit gravid och väger då 50. Dock så tränar jag fortfarande och har tänkt göra det så länge jag orkar :) Jag har också haft svårt med kläder, hittade bara xs som minst o det var förstort i många fall. Med muskler känner man sig bättre också, friskare o gladare :)
    Tack för all hjälp! Jag ska testa att öka och försöka tvinga mig själv till 7 på högre vikt och se om det ger bättre resultat!
  • Äldre 26 Jan 13:02
    #13
    mosterYster skrev 2010-01-26 12:56:36 följande:
    Tack för all hjälp! Jag ska testa att öka och försöka tvinga mig själv till 7 på högre vikt och se om det ger bättre resultat!
    Gör du så och uppdatera gärna om du får något resultat :)
  • moster­Yster
    Äldre 26 Jan 13:26
    #14
    Zawina skrev 2010-01-26 13:02:50 följande:
    Gör du så och uppdatera gärna om du får något resultat :)
    Visst!
  • Äldre 28 Jan 13:33
    #15

    Joep är stor och stark, Joep gillar tjocka barn Skrattande  

  • Äldre 28 Jan 17:16
    #16

    Två månader har ju bara gått! Kör på så kommer resultaten, jag kör fler reps nu mellan 8-12 när jag orkar köra 3*12 så ökar jag vikterna så jag orkar köra minst en 8, man får mer tryck lr pump i musklerna om du kör fler än tex 4-6 du måste bara hitta övningar som ger dig den pumpen i kroppsdelarna, kör minst tre övningar på varje muskelgrupp om du vill ha snabbare resultat, pröva å kör nå pwo medel, funkar bra för många inklusive mig, jag hade samma problem som dig innan jag bytte upplägg!

  • Äldre 28 Jan 17:21
    #17

    Kör 4x6 eller 3x8 och 3 gånger i veckan så går det nog bättre! Och se till att äta ordentligt! 2 g protein/kg kroppsvikt per dag och kaloriöverskott!

    Sen kan man typ bara öka ca 1 kg muskelmassa per år, så det tar ett tag att bli stor...

    Läste även att tjejer har samma testosteronnivå som en 10 årig pojke, tänkvärt...

  • Äldre 28 Jan 18:51
    #18
    5by5 skrev 2014-01-28 17:21:24 följande:
    Kör 4x6 eller 3x8 och 3 gånger i veckan så går det nog bättre! Och se till att äta ordentligt! 2 g protein/kg kroppsvikt per dag och kaloriöverskott!

    Sen kan man typ bara öka ca 1 kg muskelmassa per år, så det tar ett tag att bli stor...

    Läste även att tjejer har samma testosteronnivå som en 10 årig pojke, tänkvärt...



    4-5 kg muskler kan du lägga på dig på ett år utan doping ;)
  • Äldre 28 Jan 20:53
    #19
    Peter19 skrev 2014-01-28 18:51:56 följande:



    4-5 kg muskler kan du lägga på dig på ett år utan doping ;)
    Har hört 1 kg, resten är vatten och fett...
  • Äldre 28 Jan 20:55
    #20
    Peter19 skrev 2014-01-28 18:51:56 följande:



    4-5 kg muskler kan du lägga på dig på ett år utan doping ;)
    Har hört 1 kg, resten är vatten och fett som är insprängt i musklerna.
  • Äldre 29 Jan 16:52
    #21

    1kg? Det är maximalt vi pratar om nu! Tror du att det är många som skulle träna om man gick på halvfart å lägga på sig halvt kg om året? Vatten är fett är inte inräknat då! Googla på det istället :)

    Förlåt ts för det här samtalsämnet :) hör egenligen inte hit så jag ska inte skriva nå mer om det här!

  • Äldre 29 Jun 09:26
    #22

    hur går det med muskeluppbyggnaden?? :)


  • PTmart­ina
    Äldre 6 Aug 04:32
    #23

    Klart du kan lägga på mer än 1kg muskler på ett år..

    Som tidigare skrivet, få rep-fler set-tyngre vikt-mer mat. Lägg verkligen fokus, 4set * 6reps.

    Däremot är ja ledsen och säga men vill du bygga så måste du träna mer än 2 dagar i veckan :)

  • Äldre 12 Aug 23:36
    #24

    Träna 5 dar i veckan och ät redig mat (protein, sallad, rätt kolhydrater, rätt fett)

    Så kommer du att växA!

    2 dar i veckan kan bli svårt att bli större på. Proteinshake räcker inte i proteinintag när du tränar. Anställ en PT och kostrådgivare (om du har ekonomi) till det så kommer du lära dig allt om träning och kost :) det är en hel vetskap

  • Äldre 12 Aug 23:42
    #25
    I have a kid skrev 2010-01-26 11:54:02 följande:

     min personliga tränare säger: att  du kan tok träna 10 timmar per dag styrke å endå inte få nå större muskler. det är generna som bestämmer det.


    Vem är din personliga tränare!? Största skämtet jag någonsin hört!! Ramla nästan av stolen!


     


    / En personlig tränare

  • Äldre 12 Aug 23:43
    #26
    I have a kid skrev 2010-01-26 11:54:02 följande:

     min personliga tränare säger: att  du kan tok träna 10 timmar per dag styrke å endå inte få nå större muskler. det är generna som bestämmer det.


    Vem är din personliga tränare!? Största skämtet jag någonsin hört!! Ramla nästan av stolen!


     


    / En personlig tränare

  • Nenne6­66
    Äldre 12 Aug 23:44
    #27
    mosterYster skrev 2010-01-26 00:22:35 följande:

    Jag blir så TRÖTT!

    Jag tränar styrketräning 2 ggr/vecka och kör då samma program varje gång. Jag håller inte på med 10 repetitioner på lägre vikt eftersom jag vill ha rejäla muskler. MEN DET GÅR JU SÅ LÅNGSAMT! Efter 2 månader ser jag muskeldefinition på samtliga muskler, men jag ökar inte i vikt och ser inte större ut! Vad krävs egentligen???

    Kan tillägga att jag verkligen inte mesar, jag lyfter allt jag orkar - en gång tog jag i så att jag kräktes (lyckligtvis inte i själva gymmet utan på toan ).

    Jag tar en proteindryck före och efter passet. Rakt upp och ner - vad gör jag för fel?


    Anabola , såna där ryssar brukar ju få musklerna att växa rätt duktigt, i samma takt som snoppen och hjärnan krymper. Nåja skämt åsido. Hörredu...träna på ett sunt sätt för att stärka kroppen och för att må bra, det kommer du tjäna på i det långa loppet . Fokusera inte på storleken...typ.
Svar på tråden Hur får jag stora muskler??