• Pebbles75

    Smeknamn på Felicia?

    Hej!
    Min dotter ska heta Felicia. Jag tycker det är ett jättefint namn, såklart, men det hade varit roligt och höra om ni känner till några smeknamn på Felicia?

  • Svar på tråden Smeknamn på Felicia?
  • Stårschan

    Flisan, Felan, Lisa


    Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • Limbo

    Samma här, kallar min vän Flisan :)


    What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • MarrebarreW

    Känner bara en Felicia och hon kallas för Fia. Hon är 12 och inte alla vet att hon heter Felicia, så mycket används Fia.

  • Pebbles75

    Tack för  alla svar! Det blir kanske Fia-Lisa Eller Lizzy eller Felly. MenFlisan är nog vanligast bland kompisar sen.

  • BängtRagnhild

    Ja, Flisan eller Fille säger vi.. Hennes storebror kallade henne för Fitta när han var liten, men som tur är så stannade inte det smeknamnet..

  • Sofi 83

    har en syster som heter Felicia. När hon var liten kallade vi henne Flisan. Nu kallar familjen och släkten henne Felicia medans kompisarna ofta säger Felli.

  • Linn83

    min dotter heter Felicia och kallas för "flisan, flisibo, flisis, felini, flis" ja det är de vanligaste smeknamnen :) Men för det mesta så säger folk Felicia till henne=)

  • IsaaLuphinius

    Jag heter Felicia och kallas för Felle av mina kompisar, Flisan av min släkt, Fisan av farfar, Felicity av mina bästa vänner, Felicia av killarna i skolan, Isa av några vänner och Flis av några släktingar.

Svar på tråden Smeknamn på Felicia?