• Boel1

    Vattkoppor utan feber?

    Tror att min äldsta flicka kanske har fått vattkoppor, hon har några små kliande prickar på olika ställen på kroppen. Men i alla beskrivningar av symtomen så står det att de börjar komma på bålen och sprider sig sen, och det stämmer inte. Det börjar också med feber eller lätt huvudvärk och trötthet, och det har vi inte heller märkt av!
     Någon som har erfarenhet av att det bara kan komma prickar utan feber e.dy!?

  • Svar på tråden Vattkoppor utan feber?
  • Boel1

    Tack för svar! Det blev kräkningar här (på ett annat av barnen) så jag har inte kunnat titta på svar förrän nu. Hon får ju vara hemma i morgon så får vi se vad det blir... Skulle ju vara bra att säkert veta om det är vattkoppor så man vet om hon haft det!

  • Boel1

     Prickarna var vätskefyllda, men väldigt små. Jag har fler barn så jag får väl helt enkelt vänta och se om någon av dem får det om någon vecka, då kan jag ju kanske veta om det var vattkoppor eller inte...

  • Boel1

    Tyckte inte direkt det var sårskorpor, men märken efter prickarna har hon än!
    Ursäkta att jag kommenterar svar så sällan, jag har sjuka barn så det är svårt att kunna sitta vid datorn!

Svar på tråden Vattkoppor utan feber?