• Anonym (rudolf)

    Svärmor stal min vibrator!!!

    Har ett enormt problem. Min sväror bor väldigt långt bort och våran relation är långt ifrån den bästa. Nu så har hon varit på besök i strax över en vecka och då bor hon hoss oss och hjälper till med sysslor i huset. Vi har nyligen flyttat till huset och har därför en del ouppackade flyttlådor och så vidare stående runtomkring som hon har börjat plocka upp grejer ifrån.

    Har ju känt att det börjar tryta på tålamodet när man själv inte har hunnit göra sig riktigt hemmastad och hur saker helt plötsligt börjar flyttas runt och man börjar känna sig som en gäst i sitt eget hus men hon bidrar ju med mkt gott också och avlastning så jag har kännt att det ju bara är att bita ihop för min mans skull.

    Nu ikväll så var min man och svärmor iväg då jag beslutade mig för att jag skulle börja små pyssla med att sätta kort i ramar och hänga upp för en ökad hemtrevnad (ja lite markering för att visa VEM som bor här) då jag letar omkring i en av hallarna som vi använder som förvaringsplats finner jag en låda fylld med dotterns bebiskläder som jag inser direkt är ihopplockad för att åka till min svägerska och hennes dotter. Jag är inte girig utan tyckte att det är ok men sen såg jag att det var en hel del bodysar med ett sentimental värde ex bodyn som lillan hade på sig när hon lämnade bb och bodyn som hon fick på dopdagen av sin gudfar.
    Jag plockade ut de grejer som jag absolut inte vill skiljas ifrån sammanlagt 4bodysar, 1par strumpor och en mössa.
    Sen fortsätter jag och letar efter ramarna. Då finner jag en korg med ihopplockade saker och däri står min te kanna. Då blev jag rätt så sur så jag plockade upp den och ställde den på spisen som en markering att ta för fan inte saker utan att fråga. Och vid det här laget hade den mörka sidan av mig tagit överhanden och jag började snoka igenom hennes väskor.

    Där i hittar jag bland annat dotterns våtservetter, några rullar av vårat toa papper, lite av barnens grejer exempelvis sonens nya klocka och några små gosedjur. 
    Och sen till min stora fasa så hittar jag MIN guldfärgade vibrator!!!! 

    Jag plockade ut våra grejer och placerade dem där de ska vara och vibratorn har jag ställd på mitt nattduksbord som en markering om ett par dagar kommer jag slänga den men vill att hon ska se den först. 

    Känner mig så paff och samtidigt skammsen för att jag rotat och så förbannat olustig. Vet inte vad jag ska göra med det här. Någon som har några goda råd att ge hur jag ska hantera och stå ut de närmsta dagarna. Vad är det för en människa som skäl av sin sons familj och en vibrator just? Och ska jag vara tvungen att gå och vakta henne nu efterföljande dagar så hon int skäl något mer? Vad har hon mer plockat på sig som jag inte hittat då jag bara gjorde en snabb genomsökning?

    panik!

    Har föresten pratat med min man lite smått och han blev knallröd i ansiktet och vet inte heller vad man ska göra i en sån här situation.

  • Svar på tråden Svärmor stal min vibrator!!!
  • tofflisar

    Säger bara en sak: konfrontera henne tillsammans med din man!
    Vilke svärmor du fått på halsen..

  • Anonym (rudolf)

    nej verkligen tycker du det? (skämtsam sarkastisk tonart) jag var helt skakig när jag hittade den. känns ja absurt du valde rätt kännsla där. men va fan ska jag göra?

  • Anonym (rudolf)
    Bedan skrev 2010-01-31 20:29:14 följande:
    Gross! Undrar vad hon skulle med den till...
    hmmmm vill helst INTE tänka på det
  • Anonym (rudolf)
    tofflisar skrev 2010-01-31 20:29:15 följande:
    Säger bara en sak: konfrontera henne tillsammans med din man!Vilke svärmor du fått på halsen..
    har vart alltid alltid vart problem när hon hälsat på. ärligt så toppar inte det här ens listan. kan bara trösta mig med att hon bor låååångt bort och hälsar på ganska sällan. tycker bara så synd om min man. han vill ju så gärna att det ska fungera och att barnen ska få en bra relation med sin farmor. men det får aldrig aldrig gå smärtfritt.
  • Anonym (det)

    det kan ju vara så att hon är kleptomena eller liknande. Konfrontera men försök vara öppen och inte så fördömmande så får hon chans att våga säga som det är. Hon kanske skäms själv... Inte vet jag. Men om hon inte kan stå för vad hon gjort och prata öppet med er om det så skulle jag skicka ut henne. För det går ju inte att behöva gå och leta igenom alla hennes väskor mm hela tiden.

  • Anonym (rudolf)
    Anonym skrev 2010-01-31 20:32:00 följande:
    Hon kanske hade en likadan i sin väska
    min första tanke ja men det är utan tvivel min.
  • rödtopp

    Jag hade blivit skogstokig!!{#lang_emotions_yell}
    Hade nog inte ens frågat varför utan bara kastat ut tanten.

    Men om man vill ta ta det lite lugnt så kan man börja med att fråga varför och om hon tror att hon är välkommen hos er igen!

    Har hon visat tendens till kleptomani förut?


    Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
Svar på tråden Svärmor stal min vibrator!!!