• Skehamn2010

    Om din hund eller katt plötsligt börjar bajsa och kissa inomhus från att tidigare varit rumsrent, vad gör du?

    Ja hur skulle ni göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 08:10
    Syftar då på att katten/hunden kissar på mattor, möbler, sängar, soffor, barnens kläder, deras leksaker.....ni fattar. En väldigt jobbig situation.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din hund eller katt plötsligt börjar bajsa och kissa inomhus från att tidigare varit rumsrent, vad gör du?
  • SandraP81

    Bl a en varnignssignal på UVI och livmoderinflammation så ett veterinärbesök är verkligen på sin plats.

  • Gurkan

    Alternativ 1 och om det visar sig vara så att djuret är helt friskt är det dags att titta på vad som hänt i djurets miljö som kan verka stressande.

  • Juno

    Att en katt/hund börjar kissa inomhus är den antingen sjuk, eller så vill den protestera mot något. Då kissa den på platser som lukatar av ägaren, tex sängen eller tvättkorgen.

    Vår katt "protestpissade" när vi bodde i lägenhet och han inte kunde gå ut. Vetrinären sa att han var deprimerad och han fick antidepresiv medicin {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_smile} Beteendet blev bättre och efter ett halvår blev han utekatt då vi flyttade till hus. Sen dess har han aldrig kissat inne.

    Skulle aldrig göra mig av med mitt husdjur utan att försökt lösa problemet på annat sätt först.

  • Ord blind

    Som flera redan har skrivit, det brukar vara ett tecken på sjukdom om de kissar och bajsar flertalet gånger utan för sin normala toalett. Min katt hade urinsten och är tyvärr inte längre bland oss. Min nuvarande katt har kissat utanför när hon varit stressad men det är inte flertalet gånger utan högst två inom loppet av några dagar. Min första katt började bajsa vid sidan av sin rena toalett. Då bytte min mamma och jag katt då jag tog det som ett tecken på att hon inte trivdes hos mig och min mamma hade fått problem med en av sina katter. De två utbytta kattarna älskade lösningen och sina nya hem!


    Condemnant qui non intelligent
  • Mira 70

    En kombination mellan ett och fyra. Givetvis skulle jag först se till att djuret va frisk. O va den det så skulle jag stå ut och hoppas det skulle övergående.

  • nano

    Om det aldrig har vart probelm innan så är vetriner självklart för mig.

    Men vi har en katt som i perioder har bajsat inne (ej kissat) och gör det som markering så då har vi fått funderar ut vad katten tycker är fel det här gången.... Nu verklar problemet vara löst permanent för katten är nu utekatt och dissar kattlådan helt - han skriker vid dörren och går ut istl

  • Pernilla75

    Alternativ 1 utan tvekan. Hade exakt detta problem för ett tag sedan, uvi var orsaken så efter en antibiotikakur var allt frid och fröjd igen.

Svar på tråden Om din hund eller katt plötsligt börjar bajsa och kissa inomhus från att tidigare varit rumsrent, vad gör du?