• Äldre 3 Feb 13:30
    1966 visningar
    10 svar
    10
    1966

    Tjäna pengar på bloggandet

    I dagens läge verkar det vara många som tjänar pengar på sitt bloggande så jag skulle bara vilja höra om det är någon här på FL som gör det verkligen?

    Tycker man läser ofta i tidningar att det är så många och att det är lätt. Hur är det egentligen i bloggvärlden?

    www.NoOneNoMore.blogg.se
    Jag är en som inte tjänar pengar på min blogg och har nog inte tänkt göra det heller eftersom jag har den bara som en "Hobby" och där jag skriver det jag känner för.

  • Svar på tråden Tjäna pengar på bloggandet
  • Lathun­darna
    Äldre 4 Feb 12:31
    #1

    Tror helt ärligt inte att det är så lätt som det framställs. Man bör ju trots allt skriva flera inlägg om dagen, inläggen ska intressera massan, etc, etc. Personligen skulle jag aldrig göra det, dels för att bloggen inte är tillräckligt intressant och dels för att det skulle kännas som ett tvång att uppdatera hela tiden.


  • Äldre 5 Feb 19:09
    #2

    Nä det är nog faktiskt så!
    Men kul att höra, har tänkt mycket på det där.

  • Lathun­darna
    Äldre 9 Feb 21:49
    #4
    Sussie1975 skrev 2010-02-09 19:50:38 följande:
    Här har ni en blogg där ni kan följa en 4 barnsmamma som bla medverkat i Robinson Karibien. Nästa steg är filminspelning välkommen!
    Tjänar du pengar på bloggen, eller hur är det relevant i tråden?
  • Fröken Freda
    Äldre 11 Feb 16:37
    #5

    Jag har provat det och jag har väll försökt gå in för det på en hyffsat låg nivå egentligen, alltså jag har inte jobbat aktivt för att få fram rätt anonnser osv.
    Jag har inga annonser nu dock.

    Jag tjänade 158:- på 1 år. Alltså inte värt det för min del. Jag skulle kunna tänka mig att prova det igen men då ska jag sätta mig in i hur det fungerar mer i så fall och mitt besöksantal får vara något större än det är idag (en bra dag= 70-80 besökare).

    Det jag uppfattat som är det som ger pengar är om man lyckas skicka vidare trafik till ett företag där personen i fråga köper en tjänst eller vara. Annars ger det inte så mycket tyvärr. Jag tror att jag gjort på fel sätt förvisso men frågan är väll om man tycker att det är okej att ha reklam på sin sida och samtidigt kanske ändå inte tjäna på det. Tjänar man på det så kanske det är okej med lite reklam.
    Jag fick aldrig ut pengarna heller eftersom man måste nå över 200 kronors-gränsen.


  • Äldre 13 Feb 22:15
    #5
    Fröken Freda skrev 2010-02-11 16:37:26 följande:
    Jag har provat det och jag har väll försökt gå in för det på en hyffsat låg nivå egentligen, alltså jag har inte jobbat aktivt för att få fram rätt anonnser osv. Jag har inga annonser nu dock. Jag tjänade 158:- på 1 år. Alltså inte värt det för min del. Jag skulle kunna tänka mig att prova det igen men då ska jag sätta mig in i hur det fungerar mer i så fall och mitt besöksantal får vara något större än det är idag (en bra dag= 70-80 besökare). Det jag uppfattat som är det som ger pengar är om man lyckas skicka vidare trafik till ett företag där personen i fråga köper en tjänst eller vara. Annars ger det inte så mycket tyvärr. Jag tror att jag gjort på fel sätt förvisso men frågan är väll om man tycker att det är okej att ha reklam på sin sida och samtidigt kanske ändå inte tjäna på det. Tjänar man på det så kanske det är okej med lite reklam.Jag fick aldrig ut pengarna heller eftersom man måste nå över 200 kronors-gränsen.
    Ja, jag hamnade på en blogg som hade "vikt" reklam i varje inlägg i hennes blogg. Paow.se Det är helt sjukt störigt, så för mycket reklam vill man inte ha heller.. Ja som du säger.. 158 kr på ett år, är nog knappt värt det och speciellt om du inte ens fick ut pengarna. Bra dagar har jag 100 besökare, var dock ett tag sen. Nu ligger jag bara på kanske 50. Äsch, har ju inte tänkt bli "Nya kissie" liksom. Tycker det är kul att blogga och bara skriva av sig.
  • Fröken Freda
    Äldre 13 Feb 23:06
    #6
    Seniorita skrev 2010-02-13 22:15:16 följande:
    Ja, jag hamnade på en blogg som hade "vikt" reklam i varje inlägg i hennes blogg. Paow.se Det är helt sjukt störigt, så för mycket reklam vill man inte ha heller.. Ja som du säger.. 158 kr på ett år, är nog knappt värt det och speciellt om du inte ens fick ut pengarna. Bra dagar har jag 100 besökare, var dock ett tag sen. Nu ligger jag bara på kanske 50. Äsch, har ju inte tänkt bli "Nya kissie" liksom. Tycker det är kul att blogga och bara skriva av sig.
    Okej, jag ser dock inte några inlägg hos henne som hon vikt in reklam i men kanske kollar på fel inlägg. Färmed inte sat att jag är en besökare av den bloggen. :)

    Många har sagt emot mig när jag i min blogg snacklade öppet om att jag inte ansåg att det gick att tjäna pengar på bloggandet om man är en sådan bloggare som jag, men de som sagt emot har också varit såna som tjänat på att säga just sånt också och själv hållt i någon "tjäna pengar" sajt eller varit affliates på att locka trafik till den sidan. Så det är ju också lite fel kan jag ju tycka.

    För några år sedan läste min sambo i tidningen hur mycket blondinbella verkligen tjänade på att blogga, det var  inte många tusenlappar i månaden. Och det var uppgifter från skatteverket eller nåt sånt där. Så att hon tjänade så mycket var ju också snack. Men ja, vem vet det kanske finns något geni där ute som kan. =) Hon heter inte blondinbella i alla fall.
  • Bilja
    Äldre 16 Feb 22:04
    #7

    Hej!

    Jag tjänar lite pengar på min blogg, jag tror jag är uppe i 1000kr sen jag började blogga 20 Oktober -09. Dock så kom inte annonserna igång fören slutet av november tror jag. Visst är det som ni säger för att kunna tjäna några kr måste man ha lite besökare. Det gäller oxå och välja ut bra annonser som passar dig och dina läsare. Jag bloggar tillsammans med en annan tjej som jag träffade här på FL för 4 år sen. Vi tänkte mest bara som en kul grej, blogga om vårat stora intresse photoshop. När vi haft bloggen 6 dagar blev vi länkade av en "stor" blogg så poff sa det och vi hade 10 000 besökare några dagar. Vi ligger 3a på bloglovin av design bloggar. Visst känner man att man måste uppdatera bloggen, gör man det inte så kommer massa kommentarer om, när, varför vi inte uppdaterat bloggen på hela dagen. Vi blev jätte glada när så många hittade till våran blogg, MEN tyvärr är inte alla läsare snälla man får ta mycket skit oxå. Jag har fått grova påhopp om min dotter tex.. Jaja nu ska jag sluta skriva ville bara svara på frågan egentligen!

    Lycka till!


    ~Photoshop bloggen~ www.biljaochtessisen.blogg.se
  • Fröken Freda
    Äldre 18 Feb 12:44
    #8
    Bilja skrev 2010-02-16 22:04:57 följande:
    Hej! Jag tjänar lite pengar på min blogg, jag tror jag är uppe i 1000kr sen jag började blogga 20 Oktober -09. Dock så kom inte annonserna igång fören slutet av november tror jag. Visst är det som ni säger för att kunna tjäna några kr måste man ha lite besökare. Det gäller oxå och välja ut bra annonser som passar dig och dina läsare. Jag bloggar tillsammans med en annan tjej som jag träffade här på FL för 4 år sen. Vi tänkte mest bara som en kul grej, blogga om vårat stora intresse photoshop. När vi haft bloggen 6 dagar blev vi länkade av en "stor" blogg så poff sa det och vi hade 10 000 besökare några dagar. Vi ligger 3a på bloglovin av design bloggar. Visst känner man att man måste uppdatera bloggen, gör man det inte så kommer massa kommentarer om, när, varför vi inte uppdaterat bloggen på hela dagen. Vi blev jätte glada när så många hittade till våran blogg, MEN tyvärr är inte alla läsare snälla man får ta mycket skit oxå. Jag har fått grova påhopp om min dotter tex.. Jaja nu ska jag sluta skriva ville bara svara på frågan egentligen! Lycka till!
    Men usch vad hemska vissa är, jag förstår mig inte på hur folk kan göra påhopp sådär. :(

    Kul dock att ni lyckats lite. Men det är ju trisst att man ska få mycket skit. Jag är så himla löjlig med sånt så jag tar åt mig allt för lätt av skitkommentarer. Menjobbar på det. hehe. :)
  • Gabbis­93ma@h­otmail­.com
    Äldre 2 Jan 15:20
    #9

    En tonårsmammas dagbok!
    Har hört att detta ska funka väldigt bra, man kan tjäna 1000kr på bara några dagarn, ska själv tesa det nu får väl se vad som händer ;) http://gabbimk.blogspot.com/2012/01/tjana-enkelt-pengar-pa-din-blogg.html

Svar på tråden Tjäna pengar på bloggandet