Inlägg från: Anonym (vill bli mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill bli mamma)

    Bästa tipsen för att bli gravid...

    Åhhhh.... vill så gärna bli gravid.
    Biologiska klockan tickar. Och vill gärna bli gravid rätt snart. Vad är dina bästa tips att ÖKA chanserna att bli gravid.....
    Vi har köpt ägglossningstest och försöker alltid på ägglossningsdagarna. Men ingen plus än....så nu ber jag er om era bästa tips....

    tack på förhand

  • Svar på tråden Bästa tipsen för att bli gravid...
  • Anonym (vill bli mamma)

    Jag kan ju bli gravid. Har en treårig dotter, men denna gång har jag lagt på mig 30 kilos övervikt. Så nu är det jättesvårt att bli gravid. JA JA jag vet att jag bör gå ner i vikt. Men överviktiga kan ju också bli gravida så jag vill ha tips...ändå...tack alla som tipsat....

  • Anonym (vill bli mamma)
    Cecese skrev 2010-02-10 11:57:41 följande:
    Om man kan bli gravid med övervikt eller inte är väldigt individuellt. Det finns dom som får utebliven äl redan vid 10-15 kg övervikt och sen finns det dom som blir gravida med 50-60 kg övervikt. Har du regelbunden mens? Vet du om du har äl?
    Har ägglossning äter pergotime...Så vi kämpar på. Vill så gärna bli gravid iår. För jag är 35 och dottern snart 4 så det känns som nu eller aldrig...
  • Anonym (vill bli mamma)
    Pimpinellan skrev 2010-02-10 17:34:24 följande:
    Rent skitsnack att psyket skulle påverka fertiliteten! Det blir endast ett påhopp på oss som har svårt att få barn. Hur i all sin dar skulle vad jag tänker kunna påverka mina ägg eller mins mans spermier!? Lyssna inte på sånt TS! Det är dessutom inte sant att många blir gravida när de "gett upp" eller likande,lika många blir spontant gravida till slut av de som sökt och fått hjälp jämfört med  de som inte fått hjälp och inget gjort. Av alla som adopterat och därmed "gett upp" får 3% senare biologiska barn. Inte många alls m.a.o. Och blir man gravid inom ett år räknas det som helt normalt dessutom och har inget med nåt annat att göra förutom att just då råkade ägget vara bra.
    TAck....nu släpper stressen. För jag tänker självklart jättemycket på att bli gravid, men anser mig inte stressad av saken.
Svar på tråden Bästa tipsen för att bli gravid...