• Lo Ammi

    Vilka länder kräver barnlöshetsintyg?

    Ja, alltså vilka länder kräver att man inte kan få barn på egen hand för att man ska få adoptera? Och finns det någon här som adopterat utan att gå igenom fertilitetsutredningar etc?

    Mvh Lo

  • Svar på tråden Vilka länder kräver barnlöshetsintyg?
  • Linnis

    Vet inte svaret på fråga 1 men på fråga 2 svarar jag vi ja - vi har inte genomgått fertilitetsutredning etc och ska nu adoptera från Colombia.

  • Namaste72

    Indien kräver ofta infertilitetsintyg, men man behöver inte vara barnlös för att få adoptera.


    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Solvår H

    Barnlöshetsintyg tror jag inte något land kräver men en del vill ha intyg på att man har svårt att bli gravid/få biologiska barn. Det behöver i regel inte vara så att man absolut inte kan utan räcker med ett papper där det står att det är svårt för paret att få biologiska barn, antingen för xxxxxxxxx eller att de helt enkelt är oförklarligt barnlösa.

    Indien och Taiwan kräver sådana papper, kanske fler länder.

    Vi har adopterat två gångern och inte gått igenom några fertilitetsutredningar.

  • Lo Ammi

    Tack för alla svar! Jag var helt säker på att det var fler länder, men det var bra att veta!

  • Nimbus

    De länder som kräver intyg är: Bolivia, Indien, Slovakien, Sri Lanka, Thailand och Taiwan.

Svar på tråden Vilka länder kräver barnlöshetsintyg?