• Ees mamma

    hur gör ni när ni ger alvedon/ipren suppar till era barn?

    Lillkillen på 2 år har varit febrig ett tag nu så vi har gett honom alvedon och ipren, som suppar. Till saken hör att han verkligen inte tycker om när vi ger honom det, och det kan jag ju förstå.

    ... Hur gör ni när ni ger det till era barn? 
    tex. hur ligger barnet ..vad är bäst att ligga på sidan eller att ligga på rygg å lyfta benen mot magen

  • Svar på tråden hur gör ni när ni ger alvedon/ipren suppar till era barn?
  • MiisPiis

    Vi har sönerna på ryggen på skötbordet, eller sängen och så drar vi upp benen och stoppar snabbt upp den.

  • Marleen

    på rygg, benen upp och så den trubbiga sidan in så den inte åker ut igen...

  • Flisan79

    På rygg med benen upp. Tog lite salva på suppen så att den gled in snabbt.

    Dottern hatade det ändå så nu ger vi flytande. Iprenen smakar citron, den VILL hon ha

  • Marleen

    ett tips bara till alla som använder supp, ni ska INTE köra in med den rundade sidan först för då ligger den trubbiga och irreterar ringmuskeln och kan vara obehaglig efteråt. så de e trubbiga sidan först så att ben rundade vilar i ändmuskeln efteråt... fast detta visste ni säkert redan, ville bara säga de ;)

  • Flisan79
    Marleen skrev 2010-02-08 19:44:53 följande:
    ett tips bara till alla som använder supp, ni ska INTE köra in med den rundade sidan först för då ligger den trubbiga och irreterar ringmuskeln och kan vara obehaglig efteråt. så de e trubbiga sidan först så att ben rundade vilar i ändmuskeln efteråt... fast detta visste ni säkert redan, ville bara säga de ;)
    Hmm...skulle jag aldrig göra eller skulle jag inte kunna för det om något skulle vara obehagligt. Jag brukar trycka så att den åker upp ordentligt. Aldrig haft några problem efteråt med att de åkt ut eller irriterat.
  • Marleen

    läs på förpackningen på brukanvisningen.... de ska föras in så... gör samma på jobbet när vi måste ge supp.... de e så man gör. ska vara mycket mer behagligt efetråt när den ska ligga i ändöppningen ca tre timmar innan den smälter. kan skava annars o blir de då lite irreterat e de inte skönt att få "värkmedecin"i det.

  • Kajak

    Jaa har suppar i alla viktklass (5-10kg ,10-15kg och 15-20kg)

    "storbarnen" tycker det känns inte så mycket medan yngsta tycker inte om det nu för jag hade tagit temp på henne varje dag nu (3 dagar).
    Så hon tycker inte om man peta på hennes lilla anusen.

    Hon har feber och är jätteförkylda.
    Så därför bråkar hon lite när vi ger henne supp.

    Flytanded alvedon fukar inte så bra för storbarnen spottar ut dom hela tiden.
    Så supp är en bästis när man har sjuka barn, även perfekt när vi ska ge barnen mer alvdeon på natten när dom sover.
    Gör gör ni med flytande alvedon??? väcker ni barn o ge alvedon?

  • luckyme83
    Kajak skrev 2010-02-08 20:08:02 följande:
    Jaa har suppar i alla viktklass (5-10kg ,10-15kg och 15-20kg)"storbarnen" tycker det känns inte så mycket medan yngsta tycker inte om det nu för jag hade tagit temp på henne varje dag nu (3 dagar).Så hon tycker inte om man peta på hennes lilla anusen.Hon har feber och är jätteförkylda.Så därför bråkar hon lite när vi ger henne supp.Flytanded alvedon fukar inte så bra för storbarnen spottar ut dom hela tiden.Så supp är en bästis när man har sjuka barn, även perfekt när vi ska ge barnen mer alvdeon på natten när dom sover.Gör gör ni med flytande alvedon??? väcker ni barn o ge alvedon?
    fast om barnet sover så sover den ju...
    om barnet vaknar på natten och inte mår bra så är det ju bara att ge då isåfall...
    jag väcker ju inte mig själv under natten för att ge mig själv alvedon....
  • hewa
    Kajak skrev 2010-02-08 20:08:02 följande:
    Jaa har suppar i alla viktklass (5-10kg ,10-15kg och 15-20kg) "storbarnen" tycker det känns inte så mycket medan yngsta tycker inte om det nu för jag hade tagit temp på henne varje dag nu (3 dagar). Så hon tycker inte om man peta på hennes lilla anusen. Hon har feber och är jätteförkylda. Så därför bråkar hon lite när vi ger henne supp. Flytanded alvedon fukar inte så bra för storbarnen spottar ut dom hela tiden. Så supp är en bästis när man har sjuka barn, även perfekt när vi ska ge barnen mer alvdeon på natten när dom sover. Gör gör ni med flytande alvedon??? väcker ni barn o ge alvedon?
    Jag väcker dem inte. Vaknar de och mår dåligt får de mer på natten, inte annars.

    Vi ger flytande - funkar utmärkt med lite medicingodis efteråt
  • Snöprinsessan
    Flisan79 skrev 2010-02-08 19:53:57 följande:
    Hmm...skulle jag aldrig göra eller skulle jag inte kunna för det om något skulle vara obehagligt. Jag brukar trycka så att den åker upp ordentligt. Aldrig haft några problem efteråt med att de åkt ut eller irriterat.
    Fast det är precis så en supp ska föras in, med trubbiga delen först.
    TS, du vet väl att suppen bara behöver glida in i rumpan, den behöver inte längre in än så. Behöver alltså inte trycks på så det gör ont på barnet. Men det visste du kanske, förmodligen tycker din son det är obehagligt ändå.
Svar på tråden hur gör ni när ni ger alvedon/ipren suppar till era barn?