• Anonym (Kaffedraken)

    Bra och dåligt med facebook???

    Ja vad tycker ni e bra/dåligt?
    Funderar mer och mer på att skaffa en sida där efter att ha varit mer eller minde imot detta ett bra tag så jag vill gjärna veta ni tycker.

  • Svar på tråden Bra och dåligt med facebook???
  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns väl inget dåligt med facebook?Man använder det ju precis på det sätt man vill använda, så det kan ju aldrig bli "jobbigt" om man inte gör det jobbigt.


  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är väl bara att skaffa och gå ur om det inte duger

  • Anonym (Kaffedraken)

    dåligt är att det är lätt att fastna.
    annars bara bra tycker jag.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan man blocka såna som man inte vill ska kunna komma in på min sida?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är själv inte medlem, men det dåliga jag hört hos andra, är att det är en väldig press på det där med att "bli vänner". Om man får en vänförfrågan från någon, så är det säkrast att tacka ja, för annars kan den andra bli väääldigt sårad och arg ...




  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker det är helt okej så länge man inte blir beroende av det! :)


    du kan ju själv välja vem du vill ska se dina sidor!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är själv inte medlem, men det dåliga jag hört hos andra, är att det är en väldig press på det där med att "bli vänner". Om man får en vänförfrågan från någon, så är det säkrast att tacka ja, för annars kan den andra bli väääldigt sårad och arg ... Någon som är medlem som kan stärka detta? Någon av er som stött på detta?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker det är bra att det finns så mycket småspel, och att man kan hålla kontakt med vänner och bekanta som man inte kanske träffar så ofta.

    Sen tycker jag att det är dåligt att det inte finns nån "ogilla-knapp", och att folk klagar så fort dom gör om sidan lite grann.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Justja, jag tycker det är dåligt att det går att byta namn på grupperna på facebook så att pedofiler kan lura in folk i vanliga grupper för att sedan byta namn till "vi som har sex med våra barn" eller liknande.

  • Anonym (Kaffedraken)
    lövet2 skrev 2010-02-09 19:27:14 följande:
    Jag är själv inte medlem, men det dåliga jag hört hos andra, är att det är en väldig press på det där med att "bli vänner". Om man får en vänförfrågan från någon, så är det säkrast att tacka ja, för annars kan den andra bli väääldigt sårad och arg ...
    Äh bullshit
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är väl mest positivt, men jag kan tycka det är jobbigt när man får vän förfrågningar hit och dit...av folk man inte känner som är vänner med vänner...bara för att dom ska mycket folk i sin vänner lista...

    Jag själv känner att jag vill ha lite personlig kontakt med mina vänner som jag har ligger i facebook...inte 100-tals människor som man inte vet vilka dom är.

    Så väljer jag att ha det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är vad man gör det till, jag tycker framför allt att det är väldigt praktiskt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    man väljer vilka man vill ha som vänner och nekar de som man inte vill... svårare än så är det inte...
    Man skriver vad man vill och väljer själv hur mycket man vill berätta om sig själv.
    Du kan välja vilka som ska se din sida.

    Jag tycker det är ett kul sett att ha kontakt med folk som man kanske inte annars ser/pratar med...
    Gamla gamla gamla vänner som man "glömt" bort, som man kanske bodde granne med som liten... Fick en sådan vänförfrågan för ett par månader sedan. Jag hade inte en aning vem människan va men det visade sig att vi bott grannar och lekt väldigt mycket ihop när vi var 3-4 år gamla...

    man ser bilder på folk och fä :)

    skaffa sidan och prova... man fastnar dock lätt ;)


    Filip 041227 och Tea 080401
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dåligt att folk kan lägga upp massa hemska bilder på en som man inte kan ta bort :(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker detta är hemskt, ställe där du kan och detta är fullt legalt att uttrycka dej om sina medmänniskor.

Svar på tråden Bra och dåligt med facebook???