• Avonan

    Mörk under ögonen!!! Tips??

    Jag har samma "problem". Alltså tunn hud som liksom blir genomskinlig. Jag är noga med grunden, det vill säga hudvården. Använd bra produkter som du är nöjd med. Att dricka och sova tillräckligt lär heller inte göra saken värre ;)

    För tillfället använder jag i huvudsak två metoder för att dölja lite. Det ena är Cover all mix som är en concealer från Make Up store.

    Det andra alternativet är att jag duttar på en lite ljusare variant av den mineral foundation (Barefaced Beauty) som jag använder.
     
    Ovanpå använder jag mineral foundation (oavsett val av foundation). Barefaced Beautys mineralprodukter funkar super på min ganska torra hy och den framhäver inte rynkor så som vissa kan göra. Köper minin till concealer. www.bjuti.se/shop/prod/YNX-968/

    Jag tycker också att det är A och O med en bra concealer pensel. Det gör mycket för slutresultat.

    Båda dessa alternativ funkar bra för mig. Tänk på att det behövs väldigt lite produkter och att det är viktigt att hitta en nyans som smälter in i huden.

    Ett annat hett tips är att inte försöka dölja allt mörkt runt ögonen, utan bara de allra mörkaste partierna. Annars blir liksom de ljusare delarna ännu ljusare och kontrasterna större (flummig förklaring men hoppas du förstår ändå).

Svar på tråden Mörk under ögonen!!! Tips??