Spjälsäng hur länge?
När byter man från spjälsäng till en större säng?
Jag är inte alls nöjd med vår spjälsäng, och sonen är 8 månader.
Är det lönt att köpa en ny spjälsäng, eller ska man hålla ut ett tag till och köpa en större säng om ett tag?
När byter man från spjälsäng till en större säng?
Jag är inte alls nöjd med vår spjälsäng, och sonen är 8 månader.
Är det lönt att köpa en ny spjälsäng, eller ska man hålla ut ett tag till och köpa en större säng om ett tag?
Hej, Min son är 3,3 år och har sin fortfarande. Detta är hans egen trgga lilla plats i tillvaron. Han kommer få ha den tills trotsen är förbi, runt 3,5 år.
Jag tror inte på att introducera "ökensäng" för tidigt.
Vi bytte säng när sonen var ganska exakt 2 år.
Det har gått strålande...har faktiskt inget negativt alls att säga om bytet.
I ditt läge så hade jag nog stått ut några månader till med sängen ni har och sen bytt till annan säng
Frågan är ju om det är DU som inte är nöjd med spjälsängen eller sonen? För om det är du som inte är nöjd tycker jag definitivt att du ska behålla den så länge sonen är nöjd och trivs.
Min äldsta gillade spjälisen, hade den tills hon var 2 år och 9 månader. Lillan gillade inte den och började sova i annan säng när hon var 2. Då hade hon sovit med oss i mer än ett halvår.
De ja inte gillar me sängen e att den e ranglig. när sonen får sina små "ryck", när dom spänner hela kroppen o vickar på sej när dom e glada skakar hela sängen!!!
Så länge han va liten o låg still märktes de inte så mycke. Därför funderar ja på om man ska köpa en ny. Den här e begagnad. den kommer ju användas till nästa unge me =)
Vi bytte när han var 8 månader för då klättrade han ur, så det kändes inte säkert längre
Sonen kan inte ens vända sig i sängen så risken att han klättrar ur just nu e nog inte så stor ;) men de kommer kanske den dan me :P
Ja tror de blir en ny säng, kanske inte just nu men när pengarna behagar komma in ;)
Om det hade varit så att alla bytte vid ett års ålder så hade vi satsat på en typ växa säng istället. men de blir de ju me tiden de men kanske ;)
Min dotter klättrade ur när hon var 1 år och 3 mån.
Vart en rejäl duns och no more spjälis!
hade tänkt ha den till ca 3 år men han klättrade ur när han va 18 mån så det blev till å byta då...