• EmmAhh

    Ständigt lock för öronen, vad gör jag??

    NU har jag haft lock för öronen i stort sett varje dag, kommer och går under dagarna. Oftast har jag bara lock för ena örat i taget. Idag har det blivit värre, lock för båda öronen hela tiden.

    Det hjälper inte att gäspa eller blåsa ut luft "genom öronen". Står jag på ett ben och hoppar och lutar huvudet så känns det bättre efter ett tag - i typ 1-2 sekunder och sedan är det samma visa igen. Nässpray har jag läst ska förvärra det.

    Vad ska jag göra? Det är fruktansvärt frustrerande. Förutom själva locket så susar det, jag hör lite sämre, hör typ bara min egen röst, mina andetag låter som att jag flåsar m.m.

  • Svar på tråden Ständigt lock för öronen, vad gör jag??
  • EmmAhh

    Ne jag googlade på det, och verkar inte vara så vanligt. En del läkare påstår att det inte har något med graviditeten att göra, men sedan hittade jag flera inlägg där gravida menar att de fått lock för öronen under alla sina graviditeter och inte annars.
    Jag har haft det här problemet i minst 2-3 månader. Just idag har det dock blivit värre. Av det jag läst så verkar alla ha haft problemet tills de fött, så om det inte är en förkylning du har så kan du nog behöva dras med det här.

Svar på tråden Ständigt lock för öronen, vad gör jag??