• Anna73

    Äggdonation i Malmö...

    Hej alla...
    Vi har nu fått hem remisser för blodprov...
    Har gjort ett försök i maj 2009 men det tog inte..

    Nu undrar jag ,, hur lång tid efter blodprovet börjar det hända saker??

    Fler som ska genomföra äggdonation i Malmö??? Vi kan kanske peppa och stötta varandra:)

    Kramar Anna

  • Svar på tråden Äggdonation i Malmö...
  • Vädur82

    Hej hej!!

    Vi ska förhoppningsvis göra vårt första Äd försök i vår.. Börja verkligen ta på krafterna denna långa kamp av längtan efter en guldklimp =)

    Tycker verkligen vi ska peppa varandra det kan behövas.

    P&K Vädur82

  • Åsa1972

    vi har gjort 2 IVF försök på RMC i malmö och nu efter det senaste misslyckandet fått rådet att börja överväga äggdonation...
    hur har ni resonerat/tänkt? har det någon gång varit några betänkligheter...?
    Vi måste lämna besked i början på denna vecka...jobbigt med alla tankar och funderingar...

  • Anna73

    Hej
    Jag kände direkt att det här med äggdonation är bra!

    Jag kan få barn, men ger mina barn ett hjärtfel så vi vill inte riskera ännu ett hjärtbarn , har 2 st.

    vart bor ni?

    Kramar

  • inkan70

    Hej Asa,
    Jag vet inte hur dåliga resultat ni fått vid IFV, vi hade 3 dåliga resultat och gick då vidare med äggdonation.
    På ett sätt ångrar jag mig då det tar lång tid för doantion. Vi skulle fått hjälp i höstats men det blev "avbokat" 2 ggr.
    Under tiden hade man ju hunnit med att testa IFV många gånger..
    Vi har även under väntan gjort en äggdonation utomlands som tyvärr slutade med missfall.
    Fundera ordentligt på det ett bra alternativ men det tar lång tid.

  • Åsa1972

    Inkan70--första gången fick vi 6 ägg, 5 befruktades..IVF2 2 ägg och 1 befruktat--delning till 4 celler har skett båda gångerna men det har varit väldigt oregelbundet..första gången bestämde man sig för att inget ÅF skulle ske redan dag 2 andra gången utvecklades det sig på samma sätt men med den skillnaden att man väntade till dag 3


    fick veta att det till 98% säkerhet beror på min endometrios och lite min ålder att äggen har så dålig kvalité..


    jag hade också tyckte att man kunde väl ställa sig i kö och ändå fortsätta med IVF--men så enkelt var det ju inte...


    vi har goda vänner som fått en underbar dotter via en spermadonation och där vär de väldigt noggranna med att "hitta rätt" donator avseende utseende osv..tänker att om det är så stor brist på äggdonatorer--får man då ta " första bästa" donator?


    hur länge har ni andra väntat?


     


     

  • inkan70

    Hej Asa,
    Blev det alltså inget insättning för dig?
    Du har ju lyckats få befruktning vilket vi aldrig lyckades med.
    Min syster har endometrios och efter 5 försöket fungerade det, mitt råd är att inte ge upp kanske försöka med tex akupunktur i samband med IVF.
    Du har ju rätt till 3 st insättningar visar det sig att det är helt kört efter det hade jag då i stället vänt mig till en klinik utomlands, inga köer och bra resultat.
    Då det är få donatorer i Malmö kan man nog räkna du räkna med ca 1 års väntan sen kanske 1 donation under höst eller vår och om man har tur 1 till senare under året vissa verkar få vänta 1 år.
    Kramar Inkan

  • Vädur82

    Hej!!

     Vi har stått i kö ett år har ändå inte kommit fram ändå har vi en vän som ställer upp som korsdonator i maj.

    Men jag är mycket positiv till ÄD är ju bara en lite cell man behöver hjälp med resten är det ju jag som forma barnet =)  Vi har provat IVF 5 gånger  fått ut många ägg o endel som har blivit befruktade men inte velat dela sig.

    Kul om vi är några stycken som kan peppa varandra!!

    Lycka till!

    P&K

  • spiralling

    Åsa: Inget lätt val. Jag är också för ÄD, tycker det känns bra att det finns för egen del men hade jag haft chans att bli gravid hade jag nog försökt fler gånger. Eller kanske köpa IVF:er under väntetiden. I Malmö är väntetiden 1-2 år, närmare 2 om man inte har egen donator. Det är tärande att vänta i 2 år och inget händer....
    Lycka till!

  • päronsplitt

    Hej
    Igår ringde Katarina och berättade att vi är inplanerade v 11 !
    Vid nästa mens ska jag börja behandlingen, då flyttar vi också in i vårat hus . det vi tänkt bli "kontor"/gästrum kanske får bli barnkammare iaf
    Inkan, vad tråkigt att höra att du fick mf. Jag är verkligen ledsen för din skull .
    Blir det nåt nytt försök i Malmö ?
    Kram

  • Åsa1972

    det har inte blivit något ÅF men dock befruktning så vi har våra 3 försök kvar.
    vi har bestämt oss för att göra IVF 3 och sedan ta ställning igen efter det...
    jag håller tummarna för er alla som väntar och för er som har hunnit lite längre

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...