• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kostade ditt körkort?
  • jordgubbe88

    2006 köpte jag ett körpaket för ca 7000, sen tog jag inte tag i det igen förens i sommras då gick jag en intensivkurs för 7400, efter det har jag kört med pappa ca.6 timmar i veckan fram till i början av februari. Så om man räknar med all bensin pappa har fått betala så har det gått på en del pengar...

  • CottonCandy

    jag var smart ja.. hehe fick BE CE för dryga tusenlappen, lämp, foto å tillverkning betalade jg :)

  • Carisma
    Stinky skrev 2010-02-14 22:15:17 följande:
    Men jag fattar inte? Ni som tog femtioelvatusen körlektioner, varför struntade ni inte i kortet hellre och fattade att ni inte var gjorda för att köra bil?
    Från början ville jag ju ha kortet. Tänkte att det känns snart bättre med körningen.
    Men i själva verket blev det bara jobbigare för mig psykiskt. Efter ett tag så kändes det dumt att avsluta då min mamma redan lagt ut massa pengar på det.
    Så jag fortsatte.

    Kan tillägga att idag är det jobbigare än nånsin att ens bara tänka på bilkörning. Världens ångestgrej för mig.
  • M C

    Kunde inte välja "vad kostar ett flingpaket", vad gör jag då?


    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • mamma2004

    Jag betalade ca 3000:-. Körde helt privat. Men däremot fick jag betala lämlighetsintyget 2 gånger då det hann gå ut innan jag körde upp.
    Klarade både teori och körningen på första försöket.


    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • Qaroliine
    Stinky skrev 2010-02-14 22:15:17 följande:
    Men jag fattar inte? Ni som tog femtioelvatusen körlektioner, varför struntade ni inte i kortet hellre och fattade att ni inte var gjorda för att köra bil?
    Jag var en bortskämd snorunge som mina föräldrar inte ville övningsköra med. Jag körde glatt malmö runt med min körlärare som vägrade låta mig testa en uppkörning.
    När han väl gav mig en chans klarade jag det utan problem.
    Varför skulle inte jag vara gjord för att köra bil?
    Jag älskar att köra bil, kör mycket ofta, och skitbra.
  • malush
    Stinky skrev 2010-02-14 22:15:17 följande:
    Men jag fattar inte? Ni som tog femtioelvatusen körlektioner, varför struntade ni inte i kortet hellre och fattade att ni inte var gjorda för att köra bil?
    Men så behöver det ju inte vara
    Jag tog femtioelvatusen lektioner.. Jag mådde dåligt under den perioden av livet och kunde inte känna mig motiverad.. dumt att fortsätta just då? ja absolut! men jag kände en enorm press från bl.a mina föräldrar.
    Idag känner jag mig oerhört säker på bilkörning, har kört mycket (och gärna) under åren och har fått många komplimanger på hur jag kör.
    Bf ♥100723♥
  • hemljuvahem

    Det är ju en ganska stor skillnad om man tog körkortet för 10-15 år sen och idag.. dels prismässigt eftersom det är generellt dyrare samt att det är fler kurser som är obligatoriska idag...sen är det väl dyrare också beroende på var i landet man kör upp..

    Har hört en del berättelser från typ föräldrar i 40-50års åldern..där var det bara att köra huvudgatan fram typ sen klarade man körkortet på första försöket.. :) Gottit, det sägs ju blivit mer krav idag.

    Jag är verkligen någon som INTE vill köra bil, så jag är ändå nöjd över resultatet, ser det som en investering.. :) Nu kan jag köra mina barn till skola å aktiviteter.

    Själv tror jag mitt hamnade på 21papp ca
    körkortstillstånd
    3 handledarutbildningar (som jag visserligen inte utnyttjade)
    körlektioner ca 23-26st (55min)
    Riskettan (droger & alkoholföreläsning)
    Halkan
    körkortstillverkning
    uppkörning
    uppskrivning
    (Kan tillägga att jag körde i Centrala Gbg så det blev en del kötid runt korsvägen^^)

Svar på tråden Vad kostade ditt körkort?