• Mariaaa

    Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

    Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

    Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

  • Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • shalse

    Skulle faktiskt rekommendera dig att gå ut gymnasiet först,förstår faktiskt din barnlängtan men den bästa starten du kan ge ditt barn är lite jobb o livserfarenhet.

  • PerG

    Hehe, jag såg bara rubrikstarten och trodde det handlade om att adoptera en tonåring... ;)...

  • Mariaaa

    Jo jag vet, men när jag går ut är jag 20 år. Och jag skulle inte kunna vänta så länge. Har redan väntat i 2 år.

  • Hannah76
    PerG skrev 2010-02-17 23:52:47 följande:
    Hehe, jag såg bara rubrikstarten och trodde det handlade om att adoptera en tonåring... ;)...
    Haha, trodde också det handlade om det.

    Ts, jag tycker du ska ta reda på varför du vill ha barn så tidigt.
  • Mariaaa
    PerG skrev 2010-02-17 23:52:47 följande:
    Hehe, jag såg bara rubrikstarten och trodde det handlade om att adoptera en tonåring... ;)...
    haha :P jaså. Nja, inte riktigt vad jag mena:)
  • Mariaaa
    Hannah76 skrev 2010-02-17 23:56:47 följande:
    Haha, trodde också det handlade om det.Ts, jag tycker du ska ta reda på varför du vill ha barn så tidigt.
    Jag har aldrig bott med mina egna föräldrar. Har aldrig haft en familj. Så det är därför. Även att jag älskar barn. Ett leende av ett barn kan få mig att le en hel dag,
  • Hannah76
    Mariaaa skrev 2010-02-17 23:59:15 följande:
    Jag har aldrig bott med mina egna föräldrar. Har aldrig haft en familj. Så det är därför. Även att jag älskar barn. Ett leende av ett barn kan få mig att le en hel dag,
    Ok, bra att du vet vart längtan kommer ifrån.

    Hur tänker du att du ska försörja ett barn?
    Var det trassligt när du växte upp? Har du fått hjälp med det isf?
  • shalse

    Men se till att njuta av att ta studenten m vännerna och skaffa nåt tråkigt timvik efter det...vill du verkligen ha barn så är det bra att du ser till att skapa dom bästa förutsättningarna från början,man kan bli en jättebra mamma vid 17 men tycker inte att det är det du ska eftersträva i nuläget.

  • valkyrian

    Jag ville också ha barn tidigt. Fick det också, dock helt oplanerat. En sommar när man drack en del och slarvade med p piller. Det föll sig dock så att pappan till barnet var världens underbaraste, hans familj var extremt stöttande och mina föräldrar till slut också accepterade det hela och stöttade oss.
    Jag var 16, började gymnasiet, hann inte riktigt gå klart första ring. Läste in det sista när tösen var liten, började andra ring med de som var ett år yngre. Min man jobbade, han är 2 år äldre än mig och tog studenten när lillan var 3 månader. Jag tog studenten för snart två år sedan. Jobbade extra från tredje ring, jobbade efter studenten, fick en son i februari 09 när jag var 20. Vi har hunnit köpa hus och nu har jag börjar med mina universitetsstudier. Så det gick bra :)
    Men om du skall planera detta, har du en pappa till barnet? Som är på? Ekonomi, boende, studier osv. Har du eller kan du skapa dessa förutsättningar?


    Bebisen är här
  • Mariaaa
    Hannah76 skrev 2010-02-18 00:02:52 följande:
    Ok, bra att du vet vart längtan kommer ifrån.Hur tänker du att du ska försörja ett barn?Var det trassligt när du växte upp? Har du fått hjälp med det isf?
    Jag jobbar på halvtid. Har en lägenhet som soc gett mig och kommer ha den tills jag är 20, sen är jag med i hsb där jag har en hel del pengar på ett konto så lägenhet är fixat.
    Det va inte trassligt, men har blivit övergiven av en massa vuxna och gått i terapi m.m. Jag fick mogna i väldig tidig ålder.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??