• Anonym (oroli­g)
    Äldre 19 Feb 09:52
    50512 visningar
    18 svar
    18
    50512

    bli gravid utan killen går hela vägen

    Det är säkert en jättekonstig fråga.
    men
    KAN MAN BLI GRAVID UTAN ATT KILLEN GÅR HELA VÄGEN??

    Det är nämligen så att få barn just i detta nu inte riktigt är så bra för oss, och det passar helt enkelt inte in varken jobb eller pengarmässigt eller relationsmässigt. Och jag vet att det är ju bara att använda kondom.
    Men nu är det så att vi har slarvat med det och min kille valde då att vara i mig och sen säga att jag går inte hela vägen utan drar mig ur innan.
    Men jag undrar nu man alltså bli gravid ändå?? även om killen inte sprutar i mig??

    snälla någon som bara kan ge mig svar så att jag vet, så att jag slipper gå och oroa mig.
    Vi vill gärna ha barn tillsammans, bara inte riktigt just nu för det passar inte helt enkelt men om några år när allt runtomkring har löst sig.

  • Svar på tråden bli gravid utan killen går hela vägen
  • Danitr­a
    Äldre 19 Feb 09:53
    #1

    Ja, det kan man bli.


    Risken minskar om han kommer utanför men det är absolut inte en säker metod. Det kan mycket väl finnas pigga spermier i försatsen.
  • Carism­a95
    Äldre 19 Feb 09:55
    #2

    Det kommer ofta spermier i försatsen (dvs innan det går för killen) så du kan absolut bli gravid utan att han kommer i dig!
    Vill ni inte ha barn så skydda er. Inte bara DU som borde känna ansvaret, utan även han! (Och kanske läsa på lite...?)


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Anonym
    Äldre 19 Feb 09:55
    #3

    Ja det kan man absolut bli. Försatsen..

    Blev oplanerat gravid så med tvåan.. Vääääldigt tidigt avbrutet..

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 09:55
    #4

    hur snabbt efter kan man ta ett grav test, för att det i så fall ska visas positivt??

  • Marma
    Äldre 19 Feb 09:56
    #5

    ja det kan man, men vi körde den metoden i 6mån utan att bli gravid...blev däremot gravid direkt när han gick hela vägen så att säga....

  • Danitr­a
    Äldre 19 Feb 09:57
    #6
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-19 09:55:36 följande:
    hur snabbt efter kan man ta ett grav test, för att det i så fall ska visas positivt??
    Om ni nyligen har haft oskddat sex så kan du ju ta ett dagen efter-piller. Jag tror det är upp till 72 timmar efter.
    Har det gått längre tid så behöver du vänta till din beräknade mensdag för att testa. RSFUs tester ska tydligen vara lite extra känsliga och känna av tidigt om man är gravid.
  • Äldre 19 Feb 09:57
    #7

    Det kan alltid slinka iväg spermier under samlaget vilket ökar risken för att bli gravid. Jag känner till ett par som klarat sig i 15 år med den metoden men sen finns det ju folk som även blir gravida när de äter p-piller och p-piller är ju ändå en mycket säkrare metod än att ha sex utan och sen dra ur.

    Kort och gott: Ni kan helt klart råka bli gravida på det sättet ni gör nu men det kan ni även med preventivmedel. Ett preventivmedel är dock ett mycket mycket mycket säkrare allternativ.

  • Carism­a95
    Äldre 19 Feb 09:58
    #8
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-19 09:55:36 följande:
    hur snabbt efter kan man ta ett grav test, för att det i så fall ska visas positivt??
    Det är olika. För att vara helt säkert bör man vänta till nästa mens är sen.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Äldre 19 Feb 09:59
    #9

    Man kan absolut bli gravid utan att killen får en så kallad kännbar orgasm. Ibland slinker det ut en o annan rackare innan själva orgasmen. Risken kanske är lite mindre när mannen drar ut innan, men det är absolut inte riskfritt.

    Jag är gravid nu trots att vi körde brandmannen (rycker ut{#lang_emotions_wink}). Fast vi var mkt medvetna om konsekvenserna också!

    Använd skydd om ni absolut inte vill ha barn just nu.

    Mvh En som blev gravid ändå {#lang_emotions_laughing}

  • Äldre 19 Feb 09:59
    #10
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-19 09:55:36 följande:
    hur snabbt efter kan man ta ett grav test, för att det i så fall ska visas positivt??
    Gud så fort folk svarar Fanns bara ett svar när jag skrev mitt första inlägg.

    Några dagar före beräknad mens kan dages stickor visa. Så du måste vänta tills det är dags för mens om du vill ha svar genom test.
  • Väntan på en liten
    Äldre 19 Feb 09:59
    #11
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-19 09:55:36 följande:
    hur snabbt efter kan man ta ett grav test, för att det i så fall ska visas positivt??
    19 dagar efter senast oskyddade samlaget kan du testa dig om du inte vet när du väntar din nästa mens.
    Längtar...
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 10:02
    #12

    det här var i lördags det har bara varit en gång, men jag har ju haft tanken och tänkt på det hela tiden, även om killen inte tror det är någon fara. Så vill jag vara på säkra sidan.

    Så dom 72 timmarna har ju passerat, så när tror ni då att jag kan köpa ett test, min mens är oregelbunden sen innan så jag vet inte när den kommer alls. Brukar känna en-två dagar innan att något är på gång.

    Men vill gärna ta ett test så snart som möjligt känner jag så när??

  • Carism­a95
    Äldre 19 Feb 10:05
    #13
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-19 10:02:22 följande:
    det här var i lördags det har bara varit en gång, men jag har ju haft tanken och tänkt på det hela tiden, även om killen inte tror det är någon fara. Så vill jag vara på säkra sidan. Så dom 72 timmarna har ju passerat, så när tror ni då att jag kan köpa ett test, min mens är oregelbunden sen innan så jag vet inte när den kommer alls. Brukar känna en-två dagar innan att något är på gång. Men vill gärna ta ett test så snart som möjligt känner jag så när??
    Du bör nog vänta ca 14 dagar (minst). Ungefär vad det vanligtvis är mellan ÄL och nästa mens.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Väntan på en liten
    Äldre 19 Feb 10:08
    #14
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-19 10:02:22 följande:
    det här var i lördags det har bara varit en gång, men jag har ju haft tanken och tänkt på det hela tiden, även om killen inte tror det är någon fara. Så vill jag vara på säkra sidan. Så dom 72 timmarna har ju passerat, så när tror ni då att jag kan köpa ett test, min mens är oregelbunden sen innan så jag vet inte när den kommer alls. Brukar känna en-två dagar innan att något är på gång. Men vill gärna ta ett test så snart som möjligt känner jag så när??
    Läs mitt svar ovan.
    Längtar...
  • rednec­k girl
    Äldre 19 Feb 10:41
    #15

    klart man kan bli gravid på det viset.finns levande bevis här hemma på det.

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 21:48
    #16

    men nu kom min mens under kvällen.
    Ska jag ändå vänta 14 dagar till test eller är det ett tecken på att man inte är gravid.??

  • Ayliii­sh
    Äldre 25 May 20:04
    #17

    hej hej , jag är ny här och har frågor men vet inte vart jag ska ställa dom , men den här konversationen handlar nästan om mitt med , det är så att jag är gravid och dom sa att jag va i 5 veckan nu är det väl 6 veckan , men iaf , jag och min pojkvän gjorde slut 17 november förra året och nu blev vi tillsammans igen den 3 april , men under dom två veckorna innan de så träffade jag en annan kille , det va bara sex typ och han kom inte i mig , vi hållde på så tills två dagar innan jag och min kille blev tillsammans igen, jag fick min mens samma dag som jag och min kille blev tillsammans och jag gjorde graviditetstest dagen innan och det va inget och sen gjorde jag ett test den 22 april och då visade det inget heller men sen den 11 maj va det bekräftat att jag va med barn i ungefär 5 veckan , kan det va så att det är större risk att det är den jag bara hade sex med som är pappa till barnet eller kan det va min nuvarande pojkvän , ?? min kille kom i mig hela tiden och har aldrig blivit med barn med någon annan bara han , och jag använder inga som hellst preventil medel , snälla kan någon hjälpa mig ? :O

  • Anonym
    Äldre 26 May 18:24
    #18
    Ayliiish skrev 2010-05-25 20:04:13 följande:
    hej hej , jag är ny här och har frågor men vet inte vart jag ska ställa dom , men den här konversationen handlar nästan om mitt med , det är så att jag är gravid och dom sa att jag va i 5 veckan nu är det väl 6 veckan , men iaf , jag och min pojkvän gjorde slut 17 november förra året och nu blev vi tillsammans igen den 3 april , men under dom två veckorna innan de så träffade jag en annan kille , det va bara sex typ och han kom inte i mig , vi hållde på så tills två dagar innan jag och min kille blev tillsammans igen, jag fick min mens samma dag som jag och min kille blev tillsammans och jag gjorde graviditetstest dagen innan och det va inget och sen gjorde jag ett test den 22 april och då visade det inget heller men sen den 11 maj va det bekräftat att jag va med barn i ungefär 5 veckan , kan det va så att det är större risk att det är den jag bara hade sex med som är pappa till barnet eller kan det va min nuvarande pojkvän , ?? min kille kom i mig hela tiden och har aldrig blivit med barn med någon annan bara han , och jag använder inga som hellst preventil medel , snälla kan någon hjälpa mig ? :O
    Om du testade den 11 maj och var då i ca vecka 5, så blev du gravid ca 2-3 veckor innan dess. Så om du inte haft sex med din flirt sen i början på april så bör det inte vara någon tvekan om vem som är pappan.
    Men sen kan man fråga sig varför ni inte använder skydd? Det låter inte som ett planerat barn, inget illa med det, men ni hade ju nyss blivit tillsammans. Kanske klokt att ni väntar med att skaffa barn tills ni har det lite mer stabilt, inte rättvist mot barnet annars tycker jag. Det är verkligen skittufft att vara gravid och det blir inte lättare när bebisen kommer ut, man kan inte reparera ett förhållande med en bebis.
Svar på tråden bli gravid utan killen går hela vägen