• miracle maker

    Supershopping.se -blufföretag?

    Hej, 

    Jag fick ett brev från företaget "Supershopping" innehållandes en produkt som heter "Hoodia superslim patch". Detta skulle vara ett välkomstpaket, och kom tillsammans med en faktura på 59kr som är portoavgiften för försändelsen. Men jag har INTE beställt detta eller tackat ja till något erbjudande, har aldrig ens hört talas om vare sig företaget eller produkten!

    Om fyra veckor kommer mitt första "abonnemangsleverering", som kommer kosta 358kr!

    För frågor uppger de att det är "lättast att skriva ett mail" till en dansk emailadress eller lämna ett meddelande på en dansk kundtelefon. Varor kan endast skickas tillbaka till en adress i Estland. Abonnemanget kan sägas upp via den svenska hemsidan, supershopping.se, men enbart efter att man betalt det här välkomstpaketet.

    Någon mer som har råkat ut för det här?? Vad gör ni åt det? Vad händer om jag inte betalar, eller vad händer om det gör det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-19 12:12
    Kan tillägga att brevet var postat från Finland...

  • Svar på tråden Supershopping.se -blufföretag?
  • slijoe

    Hej

    Jag har haft samma problem med att bli av med prenumerationen hos Supershopping.


     


    På fakturan säger man att man skall skicka uppsägningen till adressen i Finland men eftersom man skulle skicka reklamationen till Estland trodde jag givetvis att det var dit man skulle höra av sig först.


     


    Har inte lyckats säga upp det ännu men gjorde nya försök idag via mail och brev.


     


    Hur har det gått för dig? Fick du sagt upp abonnemanget?


     


    /Jon

  • sumu20

    Hej!

    JAg har råkat ut för exakt samma sak. Jag rekommenderade brevet tillsammans med produkten till baka till Estland samt skrev ett brev om att jag aldrig beställt dessa varor och hotade med att göra en polisanmälan ifall de skickade mig fler varor. Sedan skickade jag ett liknande brev till finland. Det blir dyrare att rekommendera brevet än att betala dem men de ska ju inte få komma iväg med detta.

    Jag har tagit skannat kopior på allt, både produkten, deras brev, mina brev samt deras hemsida och texten om att jag måste betala denna fraktavgift innan jag får säga upp abonnemanget. Dumt! JAg kan väl inte säga upp ett avtal jag aldrig ingått.

    Det vore intressant att få veta hur det gått för er andra.

    /sumu20

  • Amanda f

    Detta är ett bluff-företag som försöker tjäna pengar på att lura folk! Ni ska inte gå på deras bluffar!! Begär de att ni ska betala så är det bara att polisanmäla dem! Dessa företag är ofta välkända hos polis och skatteverk!

    Tycker det är skamligt att försörja sig på att lura andra.

    Andra som skrivit om saken: www.flashback.org/t1258785

  • Lina147

    Hej!!
    Jag har också fått försändelse från detta företagDemon  Då jag fick mitt första paket med kaktuspiller gick jag omedelbart in på deras hemsida och avanmälde mitt abonemang. Jag fortsätter trots det få produkten och tillhörande faktura på 358 kr.... Då jag återigen försökte avanmäla abonemanget stod det att abonemanget redan avr uppsagt!! Konstigt nog fortsätter dom att skicka ut produkter...
    Jag har nu skickat ett argt mail dit får se vad jag får för svar...
    Hur gjorde ni skickade ni tillbaka produkten och fakturan till adressen i Estland??
    Blir vansinnig på detta vet inte hur jag ska komma ur dettaRynkar på näsan

    /Lina

  • Boris

    Hej alla glad att jag inte e ensam om detta min fråga till er alla som blivit drabbade av suppershopping har ni
    polis anmällt det. För det har jag och polisen la ner förundersökningen och menar på att brottet går uppenbart ej att utreda så vad fan gör man ärendet har skickats till inkasso företag och då undrar jag har ni reklamerat det till inkassoföretaget , hur kan de driva ärendet i så fall om de vet att det är bluff företag.

    jag tror att alla som drabbats måste göra en polis anmällan så de ser att vi är fler som drabbats.
    Banc

  • Susanne 157

    Hej! Fickt igår ett brev med en faktura på 59 kr av SuperShopping från Tallin.
    Enligt brevet är det et välkomstpaket på ett abonnemang av bantningsplåster som
    jag aldrig någonsin har beställt. Vad ska jag göra? Polisanmäla?
    Desparat Susanne vore tacksam för svar

  • Per-anders 610

    hej! polisanmäl direkt!!! och ta kontakt med konsumentombud i kommunen...posta tillbaka bara fakturan och skriv att du motsäger dig betalningen..och att du har polisanmält dom{#emotions_dlg.djavulsk} spar kopian!!!! 
     

  • Per-anders 610

    Jag fick mitt skit i går!!! och tänker inte betala mer en12kr det kostar att skicka tillbaka fakturan......det rådet fick jag av ko.

Svar på tråden Supershopping.se -blufföretag?