Inlägg från: fisken85 |Visa alla inlägg
  • fisken85

    Vart ska vi åka i Mars för att få sol???

    Hjälp oss!
    Vi vill åka utomlands med vår 7 månaders son, men vi är inte särskillt beresta, och har funderingar på att åka nu i mars.. Vi vill åka nånstans där man kan bada och sola och där det är rätt lugnt för vår son..  Gran Canaria är ju varmt och så.. men finns något annat ställe som ni kan rekomendera också??

    Hur funkar det med mat på planet och i landet man kommer till när vår son bara äter puréer, gröt och välling???

    Hur gör man med pass för honom?

    Tacksam för hjälp :)

  • Svar på tråden Vart ska vi åka i Mars för att få sol???
  • fisken85
    Maria C S 75 skrev 2010-02-20 07:37:06 följande:
    Lite tips från en som jobbar på resebyrå men är mammaledig Om du söker en charter inom Europa så skulle jag rekomendera Egypten, varmt i luften och vattnet. Kanarieöarna kan vara en chansning, kan vara kallt och blåsigt. Visst de kan ha varma fina dagar med 20-25 gr men det blir inte så varmt i havet Mars. Om du vill lite längre bort så kanske Thailand. Lite osäker på när regnsäsongen är men jag tror den börjar i mars/april men då kan du åka till Östra Thailand som har bättre väder. Man får lov att ta med sig barnmat och välling i tetra pak på planet men det skall vara förslutet. Om du reser med reguljärflyg kan man även beställa infantplats, baby meal och baby bassinets (baby korg). Säg bara till när du bokar resan.
    Ja min sambo är faktiskt lite inne på Egypten, men jag har själv varit i Tunisien, där jag och min kompis blev förföljda av unga killar som bodde där, inge vidare trevligt! Sedan har jag hört att folk går runt med vapen och sånt på gator och torg i Egypten, stämmer detta tro?
    Är Egypten bebisvänligt? Hur beställer man infantplats, baby meal och baby bassinets när man bokar på internet?? Och vad menar du med reguljärflyg? (Är som ett blåbär i denna djungel jag).. :D

    Tack!
  • fisken85

    Hej igen! :)

    Min åsikt är den att man inte ska åka till Tunisien eller Egypten utan man/karl/pojkvän om man är tjej.. Jag och min kompis åkte till Tunisien och blev förföljda å de va inte speciellt kul...
    Jag tror däremot att om man har en pojkvän eller man med sig så "vågar" sig inte byborna på dig.. Deras syn på kvinnor är ju inte den bästa..därav deras beteende..

    Men skit samma, jag tror nog det kommer bli Egypten för våran del.. Frågan är ju bara vart man isåfall ska åka... Hurgadha eller Sharm el shejk? Eller nåt annat bra barnvänligt?

    Vagn är ju också ett problem..våran vagn är tung och stor, ska man sattsa på en sulky (en stabil variant) eller den tunga vanliga?
    Bör man ha solskyddsdräkt till sonen???

    Vart och hur fixar man visum? Vad behövs för att fixa pass till 7 månaders sonen?

    Tack för alla era snabba svar!

Svar på tråden Vart ska vi åka i Mars för att få sol???