• maggsa­n
    Äldre 20 Feb 03:59
    14854 visningar
    40 svar
    40
    14854

    11 punkter till lyckat förhållande

    Jo jag håller med FAST INTE punkt nummer tre.. har lite svårt att se varför jag skulle blir inte lättare kåt på min man bara för att han dammsuger?! Det är en självklarthet att han dammsuger.

    Har Ni några förslag på hur man kan säga till mannen att trycka upp mig mot väggen för att få mig att gå igång?? Behöver jag alltid gå fram till honom och greppa juvelerna för att något ska hända?

    Även om man gör punkt 1 om och om igen så faller det tillbaka på punkt noll nämligen nada man går som två jävla zomibes och väntar på att någon ska banka en hårt i skallen.

    Jag vill gärna ha lite barnvakt till och från så jag kan JOBBA på vårt förhållande. Jag vill verkligen det, men när partner bara ligger i soffan och somnar innan klockan ens är nio.. hmm mycket att jobba på..

    Jag vill så mycket men det händer så lite...

    UUUUJJJ nu lät hon bitter...


    Be my enemy - and you will die
  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 04:44
    #9
    thetruth skrev 2010-02-20 04:37:34 följande:
    Det blir ju lite svårt när du lägger hela ansvaret för att det ska "hända nåt" på honom.
    A just det för det ju det jag gör...
    Be my enemy - and you will die
  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 04:52
    #11
    Anonym skrev 2010-02-20 04:49:13 följande:
    Men läs ditt inlägg igen. Vad var det jag inte förstog? Jag tycker du lägger det på honom.
    Kan ni förklara för mig VAR jag säger att jag lägger hela ansvaret på honom??

    För att han ska trycka upp mig på väggen?? hmm för jag går ju inte fram till honom alls eller hur?

    Sedan skriver jag även vidare att jag vill jobba på vårat förhållande och han somnar i soffan..

    VAR lägger jag HELA ansvaret på honom??
    Be my enemy - and you will die
  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 05:03
    #13
    Anonym skrev 2010-02-20 04:58:36 följande:
    Du skriver som du bara är passiv och väntar på att han ska göra något. Du vill att ajn ska göra... MEN ingen stans att du inte får respons på vad du gör!Då serjag det som att du förväntar dig att han ska...
    ok, men om jag försöker och han väntar på att saker ska hända så får jag omformulera min fråga

    Tror ni att min man har tröttnat på mig? För varje gång jag vill hitta på något så är han antingen för trött eller så vill han inte lämna bort barnen. Vad ska jag göra?
    Sexa gör vi bara när jag tar tag i saken..
    Be my enemy - and you will die
  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 19:48
    #34
    pappe jonthe skrev 2010-02-20 08:08:31 följande:
    ehm ett bra förslag är väl att "säga det till honom" ! !! !! män (kvinnor) kan omöjligen bara fatta vad som försigår i respektives huvuden. Förövrigt så är det nog rätt vanligt att man kanske vill trycka up ens kvinna mot väggen i nån sorts våldtäkts aktig manöver, många kvinnor som bara skulle älska detta, fast kruxet med detta är ju att " ni kan sätta dit oss för våldtäkt" om det inte händer helt enligt er på passande plats,tid etc som vi aldrig rimligen kan gissa oss till. Han kanske jobbar hårt och blir trött, en grej som kan funka är att du skriver ett brev till honom. Töntigt men effektivt, lättare att förstå ord på papper än babbel som det säkert lätt blir i många relationer. Eller så har gubben din bara tröttnat på dig helt. Låter som om att du vill att han ska stå för det mesta du tänker på, och så fungerar det inte. Vill du ha ändring får du se till att det blir så. Vill du ha barnvakt, fixa barnvakt med orden du jag fixar barnvakt så vi kan reda upp ett par saker, supa lite o sen ska du knulla mig hårt mot den där väggen, kapisch ! :) 
    OK, låt mig får förklara några saker med mig och min man..
    VI PRATAR jättemycket hemma, det blir en ändring på två dagar sedan faller allting tillbaka igen.

    Han har fått ett jättemail om hur jag vill bli tagen och jag har svårt att tro att det inte fick igång honom. Han har fått mail om hur jag känner och jag vill även att han ska berätta hur han vill ha det men ICKE ett svar... jag har en monolog med mig själv.

    Vill jag ha en ändring så ska jag fixa den.. fine.. men om jag gång på gång säger och påminner mannen om att jag vill ha barnvakt så att han och jag kan hitta på något så händer NADA!! så jag tror ju mest att han har tröttnat på mig.. eftersom jag måste "tjata".

    Nja supa lite tror jag inte.. gillar inte tanken att man alltid måste dricka för att det ska bli ett bra snack eller att sexet ska sätta fart.. Måste man det så tycker jag det är jävligt illa.

    Sätta dit honom för våldtäkt om jag vill att han ska trycka upp mig mot väggen?? hmm då är man bra funtad som kvinna om man gör det. Jag vill ju helt enkelt att han ska sätta på mig för att han vill, inte för jag ber om det.

    Jobbar hårt?? hmm nä i så fall med att ta hand om barnen med datorn i knät och bli irriterad när de stör honom? Dammsuga, tvätta och resterande hushållssysslor händer inte mycket på hans front....

    MEN visst.. jag ska kämpa heeela jävla tiden.. bara för att få känna att jag inte duger till ett skit hemma.
    Be my enemy - and you will die
  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 23:05
    #38
    Mamsis skrev 2010-02-20 22:58:18 följande:
    Maggsan.. DU har ett ansvar för att må bra. Gör du inte det med honom och han inte vill ändra sig får du ändra dig själv.. Antingen genom att lämna honom och skapa dig ett lyckligare liv utan honom eller acceptera att så här är det och bita i det sura äpplet och knoga på.
    Jag vet att det är jag som måste bestämma mig, det var inget nytt. Jag kanske vill någonstans att vi ska hitta varandra igen. Men som du skriver.. jag kanske ska skita i han istället.. o hitta någon som vill trycka upp mig mot väggen
    SCSI skrev 2010-02-20 21:23:53 följande:
    @Maggsan: Du kanske kan hitta lite tips - och om inte åtminstone stöd - i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m50256256.html
    Tack, ska kika där..

    å varför får man ljus text när man citerar?
    Be my enemy - and you will die
Svar på tråden 11 punkter till lyckat förhållande