• gealach

    Bäst före-datum chokladpudding

    Vi städade ur skafferiet nyss och hittade en förpackning med chokladpudding (pulver) där det var två oöppnade påsar kvar.
    Bäst före-datum var april förra året.

    Vad tror ni? Går det att äta? Det är ju torrvara som dessutom ligger i oöppnad förpackning.


  • Svar på tråden Bäst före-datum chokladpudding
  • nano

    Jag förökste mig på att göra chokladpudding en gång av utgångna påsar.

    Resultatet smakade som det skulle men den stelnade aldrig.... Kan ju ha gjort något grymt fel (vet inte hur?) men jag tror inte det

  • nano

    Varsågod Alltid skönt att kunna säga nåt vättigt och undvika att fler stackare försöker äta den inte så goda chokladpuddingen jag åt {#lang_emotions_tongue_out}

  • nano
    jenesaispas skrev 2010-02-20 15:26:35 följande:
    Nej, det hade inte varit skoj. Jag går nog och köper lite ny, fräsch sådan till ikväll istället
    Låter som en bra ide {#lang_emotions_dreamer}
  • blåbärlingon

    Men guuud, det går jättebra att äta "gammal" chokladpudding, igår åt vi chokladpudding (pulver) som hade gått ut för 8 månader sedan, smakar likadant och hade samma konsistens som vanligt. Var EJ rädd för bäst före datum!

  • klyban
    gealach skrev 2010-02-20 11:31:29 följande:
    Vi städade ur skafferiet nyss och hittade en förpackning med chokladpudding (pulver) där det var två oöppnade påsar kvar.
    Bäst före-datum var april förra året.

    Vad tror ni? Går det att äta? Det är ju torrvara som dessutom ligger i oöppnad förpackning.
    Och hade funkat lika bra idag 7½ år senare och just din egna förpackning som du pratar om.
    hur många meter var det?
  • gealach
    klyban skrev 2017-09-27 06:56:18 följande:
    Och hade funkat lika bra idag 7½ år senare och just din egna förpackning som du pratar om.

    Ja, tänk om vi hade haft den kvar!


    (Jäklar, vilken gammal tråd!)


    Blogg: gealach.wordpress.com / Instagram: @gealach14
Svar på tråden Bäst före-datum chokladpudding