• vindil

    Hur många heter som ditt barn* i förnamn?

    *ditt barn = har du flera barn så välj antingen den äldsta, eller den som är född inom de senaste 5 åren. Har du flera barn så välj själv vilken du väljer att föra in till statistiken.
    Frågan gäller alltså hur många som heter ditt barns tilltalsnamn i förnamn!
    Och dem med samma kön som ditt barn har!

    Ex: Ditt barn heter Maria Gunilla Svensson, Maria tilltalsnamn.
    Du söker på Maria på http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432
    Förnamn


    Det finns 445404 kvinnor som har förnamnet Maria. Av dessa har 82026 namnet Maria som tilltalsnamn. Det finns 579 män som har förnamnet Maria. Av dessa har 10 namnet Maria som tilltalsnamn.
    Då svarar du alltså summan som passar in på 445404 st.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många heter som ditt barn* i förnamn?
  • neovictorian

    Aleidis var det alltså som vi var näst intill ensamma om.Finns en vuxen kvinna med samma namn i Stockholm förutom min dotter.

  • Hannaliten

    Jag röstade på yngsta dotterns namn.

    Efternamn


    Det finns ingen eller högst fyra personer som har efternamnet Sabrina. Bara efternamn som bärs av fler än fyra personer är med i namnsökningen. Förnamn Det finns 697 kvinnor som har förnamnet Sabrina. Av dessa har 532 namnet Sabrina som tilltalsnamn. Det finns ingen man som har namnet Sabrina som förnamn.
  • Eisa
    logg81 skrev 2010-02-21 20:43:50 följande:
    Förnamn Det finns 1 kvinna som har förnamnet Auleen. Av dessa har 1 namnet Auleen som tilltalsnamn. Det finns ingen man som har namnet Auleen som förnamn.  
    coolt!
  • Änglatrollet

    neovictorian: Åh vilket fint namn din dotter har!! Vad betyder det och var kommer det ifrån?

  • Dr Mupp

    1:an:  - Det finns 2548 kvinnor som har förnamnet Tova.
    2:an 
    - Det finns 952 män som har förnamnet Torkel.
    3:an  -
    Det finns 2542 män som har förnamnet Vidar.
    4:an -
    Det finns 16214 män som har förnamnet Einar.

    Jag röstade efter ettan.

  • Änglatrollet

    Bara 2 kvinnor i hela Sverige har Pomona som tilltalsnamn och min dotter är den ena.

  • 071001

    4383 kvinnor har Siri som tilltalsnamn och 1 man har det som tilltalsnamn.

  • Shorona

    Förnamn


    Det finns ingen kvinna som har namnet Niclas som förnamn. Det finns 13452 män som har förnamnet Niclas. Av dessa har 9864 namnet Niclas som tilltalsnamn.
    ♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
Svar på tråden Hur många heter som ditt barn* i förnamn?