• Tilda

    instabilt bäcken, finns det fler än jag?

    Jag har efter båda mina tidigare förlossnignar fått gå hos sjukgymnasten på kvinnokliniken i dryga 6 mån pga förskjutningar i bäckenet. Hon har konstaterat att mitt bäcken är mycket instabilt även utan graviditetshormoner. Det kan förskjutas för att jag sträcker på mig på fel sätt i sängen eller för att jag inte står med knäna ihop när jag ska öppna en tung dörr osv. Jag har fått lära mig en del tips o trix för att hålla ihop mig själv, men nu när jag är gravid igen är det fanken inte lätt. jag kan dansa, det är den enda träningsformen jag fått ok från sjukgymnasten att göra. Så därför går jag på afro pwer dance 2 ggr/vecka. Men jag fixar inte avslappningen i slutet av passet efterom jag absolut inte kan lägga mig på rygg på ett golv. Jag kommer inte upp utan hjälp! Känns som att jag ska gå av i korsryggen ungefär och som att mina magmuskler plötsligt blivit förlamade och att knäna ska fall åt sidan och jag ska spräcka hela bäckenet. Skitläskig känsla. Vill egentligen bara se om det finns nån i ungefär samma situation. Skulle hemskt gärna ta emot tips på hur man kan göra för att slippa vara så förbannat rädd för att gå ur led hela tiden...

  • Svar på tråden instabilt bäcken, finns det fler än jag?
  • Koriander22

    Du är inte ensam! Jag är som dig, instabil i bäckene. Ta gärna kontakt med mig om du vill snacka om din situation. Kram Cecilia

Svar på tråden instabilt bäcken, finns det fler än jag?