• Fröken Freda

    Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?

    Jag köpte ett par nya Eccostövlar i mellandagarna (ej rea). De är rätt så rejäla fodrade vinterstövlar, med andra ord ska de vara gjorda för vinter enligt mig.

    Nu ca två månader senare så har de plötsligt börjat läcka. Har skött dem som de ska skötas och jag har visserligen använt dem en del men jag studerar ju så jag har liksom inte slitit så mycket på dem egentligen. Har mest gått med dem inne med andra ord.
     
    Problemet är att jag inte har kvittot kvar. Har jag som konsument rätt att få tillbaka pengar eller liknande ändå när det ändå rör sig om att ett par "nya" skor plötsligt börjat läcka? Det är ju inte de billigaste stövlarna jag hittade direkt heller så det känns ju rätt tråkigt att behöva ha ett par skor som tydligen inte höll måttet.

    Har jag någon rätt i detta fallet även om jag inte har kvittot kvar? Kolla på ko´s hemsida men blev inte så mycket klokare tyvärr.


  • Svar på tråden Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?
  • Mamma till V och E

    Min svärfar gick tillbaka med sina Ecco-skor som var flera år gamla. Han hade inget kvitto men tyckte att felet inte kunde bero på slitage och chansade ändå. Han fick genast ersättning i form av nya skor.

  • Hannah76

    Du ska gå tillbaka med dem. Det du kan förlora på när du inte har kvittot kvar är att det är det priset som finns inlagt i kassan nu som gäller.

  • ulligulli

    Betalade du med kort kanske du kan skriva ut ett kontoutdrag så att de ser hur mycket du betalt och när.

  • Angels

    Klart du ska gå tillbaka med dem. Skulle de säga nej, så får du helt enkelt acceptera det, men de lär ju förlora minst en kund i sådana fall.

  • Pallas

    Du behöver inte kvitto för att reklamera. Detta är helt klart ett fabrikationsfel - ett par stövlar av det märket kan man helt enkelt förvänta sig att de inte läcker efter två månader.

  • enlitenbitkaka
    Pallas skrev 2010-02-25 17:15:52 följande:
    Du behöver inte kvitto för att reklamera. Detta är helt klart ett fabrikationsfel - ett par stövlar av det märket kan man helt enkelt förvänta sig att de inte läcker efter två månader.
    Ibland handlar det ju om att butiken i frågan enbart är franchise och då behöver de bevis för att man köpt dem i just deras butik. Om de nu vill krångla
  • Pallas
    enlitenbitkaka skrev 2010-02-25 18:03:59 följande:
    Ibland handlar det ju om att butiken i frågan enbart är franchise och då behöver de bevis för att man köpt dem i just deras butik. Om de nu vill krångla
    Jag är så gott som säker på att det enligt lag inte behövs.
Svar på tråden Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?