• LAV0LI­NA
    Äldre 2 Mar 15:07
    31904 visningar
    6 svar
    6
    31904

    Avsluta ett personligt brev såhär?

    Kan man avsluta ett PB såhär:
    " <!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } -->Jag hoppas att min ansökan väckt intresse och att vi kan ses för en intervju inom kort"
    ?
    (och så såklart med vänliga hälsningar och namn osv)

  • Svar på tråden Avsluta ett personligt brev såhär?
  • Me o Mike
    Äldre 2 Mar 15:17
    #1

    Ja det tycker jag ser bra ut!

  • LAV0LI­NA
    Äldre 2 Mar 15:42
    #2

    Oj vad konstig min TS blev!

    Tack för svaret

  • Fröken­flitig
    Äldre 2 Mar 15:44
    #3

    Jättebra avslut! :) Lycka till!!

  • glasbu­bblan
    Äldre 2 Mar 19:07
    #4

    "Jag hoppas att min ansökan väckt intresse" - bra men ganska standard.


    "och att vi kan ses för en intervju inom kort" - innehållet är stardard, men just den formuleringen var nog bland de bättre jag sett. Just "intervju inom kort" gillade jag. Det andas "effektivitet" på ett sätt som jag gillar... Kör på det!
  • LAV0LI­NA
    Äldre 2 Mar 19:10
    #5
    glasbubblan skrev 2010-03-02 19:07:36 följande:
    "Jag hoppas att min ansökan väckt intresse" - bra men ganska standard. "och att vi kan ses för en intervju inom kort" - innehållet är stardard, men just den formuleringen var nog bland de bättre jag sett. Just "intervju inom kort" gillade jag. Det andas "effektivitet" på ett sätt som jag gillar... Kör på det!
    Tack för feedbacken. Det kändes bra, men samtidigt som du säger är det ju mkt standard... Hoppas bara att det inte var för mkt standard...
  • glasbu­bblan
    Äldre 2 Mar 19:28
    #6
    LAV0LINA skrev 2010-03-02 19:10:33 följande:
    Tack för feedbacken. Det kändes bra, men samtidigt som du säger är det ju mkt standard... Hoppas bara att det inte var för mkt standard...
    Nä... alltså den infon måste du ju få fram på nåt sätt och jag tycker att det var en "pigg" formulering. Alltså det är ju mycket standard (de flesta skriver något om att väcka intresse och om ett möte) fast en bra variant om du förstår hur jag menar. 
Svar på tråden Avsluta ett personligt brev såhär?