• Äldre 9 Mar 21:53
    3243 visningar
    17 svar
    17
    3243

    Fler som plussat i feb/mars efter ÄD

    Hej!

    Vet inte om det finns en sådan här tråd specifik om graviditet genom äggdonation. Kanske men i så fall har jag missat den. Jag tycker att det vore skönt att diskutera graviditeten och tankar ur ett ÄD-perspektiv också. Både för att vägen hit har varit svår och lång och man kanske tom har missfall med i bagaget också som oroar.

    Är det fler som vill hänga på i den här tråden så är ni varmt välkomna :)

  • Svar på tråden Fler som plussat i feb/mars efter ÄD
  • Äldre 10 Mar 16:29
    #1

    jag testade positivt igår efter att ha fått 1 ägg insatt den 19/2.visste inte riktigt om jag trodde på resultatet först men testade 3 gr och alla visade +.Så det verkar som om det kanske stämmer.

  • Äldre 10 Mar 20:17
    #2

    casi: Stort grattis! visst känns det overkligt! men med 3 positiva gravtest så finns inte det minsta tvivlet :) Nu vill man bara att den här första osäkra tiden ska passera.

    Är det ditt första ÄD?

  • Äldre 10 Mar 22:45
    #3

    Ja det är mitt första. Stod som andra mottagare och fick 6 ägg varav ett blev insatt,Dom andra äggen klarade sig inte.

  • Äldre 11 Mar 19:25
    #4

    vad tur att ni fick ägg och att du blev gravid! det här är mitt första också men har allt som allt 9 ivf:er bakom oss. Fler än hälften utan ET dock. vi fick 9  (alla) ägg som mottagarpar 1 och har ett kvar i frysen. det är en trygghet känner jag.

    hur mår du? vad har du för symptom?

  • Äldre 11 Mar 19:50
    #5

    Vi började också med ivf men fick abryta efter 2 försök. kom aldrig till äggplock då jag hade dåligt med ägg. Jag mår relativt bra.Brösten ömmar och det känns som lätt mensvärk i magen.
    Vet inte riktigt hur det ska kännas och vad jag kan vänta mig. Är så van att ha ont i magen så det känns ganska normalt för mig(.pga min endometrios.)
    det måste kännas skönt att ha ett i frysen om inte annat så till ett syskon.Vet inte själv hur det blir om inte det här funkar,om jag får ett nytt försök av lanstinget eller om vi pår betala själv.nej nu ska jag iväg och jobba,jobbar natt.

  • Äldre 12 Mar 18:49
    #6

    Gick det bra inatt? hur går det att jobba natt som nygravid? är du inte tröttare än vanligt?

    Tråkigt att ni aldrig fick komma till vare sig ÄP eller ET. mitt problem var också få ägg.

    Vad jag vet så får man 2-3 försök beroende på tillgången på donatorer.

  • Äldre 13 Mar 10:40
    #7

    Känner mig fröttare på natten,men har börjat sova eller vila mera innan jag ska iväg till jobbet,Käner mig ocjså mer hungrig och sugen på gott,äter mer frukt så jag inte ska falla i frestelsen att handla med mig godis  att smaska på, annars är det lätt att ta till när man blir trött. kan däremot känna mig lite orolig över att det ska hända något för det är ganska tungt för tillfället med många tunga lyft och vändningar i sängar.Fösöker dock tänka mig för hela tiden så jag inte gör något som blir fel. 
    Hur är det med dig då,några speciella känningar eller så.

  • Äldre 14 Mar 18:53
    #8

    Igår skedde traumat. JAg fick ont i magen på stan, rusade hem och där började jag blöda klarrött. åkte direkt till gyn akuten på Danderyd. grinade hela vägen dit och blödde och hade ont. fick vänta där 1 tim och en kvart innan vi fick träffa läkare som sa att man kanske inte kan se så mycket och att vi skulle ta blodprov och sedan en nytt i veckan för att jämföra. men sen så ville hon ändå göra ett vul och sjukt nog så fanns där en hinnesäck på rätt plats och såg helt normal ut. däremot var det något fält framför som såg ut som nåt och antagligen var det där blödningen kom från. Hon kan inte säga något men ska tillbaka på tisdag. Vi totalt bröt ihop båda två.

    Blödningan och smärtan avtog när vi kom hem och idag har det bara kommit ut lite brunt och gammalt som legat kvar. Nu är det bara att vänta och se om det börjar blöda igen eller inet och så se hur det ser ut på tisdag.

    suck...är så så så så orolig hela tiden!

  • Äldre 15 Mar 16:56
    #9

    Att det alltid ska vara något hela tiden. Att inte få vara lycklig och slippa oroa sig.
    Skickar massor med lycko kramar .Hoppas det blir ett bra besked i morgon.

  • Äldre 15 Mar 17:08
    #10

    tack! det grymma är att vi kanske  inte direkt kan få så mycket mer besked.

    scenario: 1: hinnesäcken har flyttat på sig och är på väg ut - missfall

    scenario 2: Allt ser ut som i söndags dvs hinnesäcken sitter på plats och inget   hjärtljud syns - 50 % missfall  ELLER 50 % ok bara att det är för tidigt att se hjärtaktivitet.

    scenario 3: Hjärtaktivitet - Just den här faran är över. blödningen beror inte på att kroppen försöker stöta bort ett odugligt embryo.

    suck! 
     

  • Äldre 16 Mar 13:28
    #11

    idag på återkollen var vår lilla grodd exakt i rätt storlek med dagen och hade vuxit sedan sist. dessutom kunde hjärtaktivitet anas så just den här faran är avblåst.

  • Äldre 17 Mar 17:00
    #12

    Vad härligt att höra att man kunde ana hjärtljud.Häftigt att det går så fort och att det växer så det knakar.Nu följer en spännande tid.

  • Äldre 18 Mar 17:18
    #13

    Var ute på middag igår med tjejkompisarna.När vi hade ätit färdigt och tittade på desserter så kom det en doft av fisk .Killen som satt bakom mig hade beställt en fiskrätt och när jag kände doften av fisk fick jag rusa till toa och kräkas.Så nu kan kan jag lägga till ett sympton till på listan.Sedan hade jag fullt sjå att bortförklara för gänget,vill inte att dom ska veta än.Men vet ej om jag lyckades säskilt bra.

  • Äldre 23 Mar 21:01
    #14

    hjälp, kräktes du? lyckades du slingra dig? hur är det med illamåendet? jag börjar bli lite småtrött på att må lite illa stora delar av dagen.

    var på återkoll i går igen och då såg vi tydligt ett hjärta picka på skärmen.

  • Äldre 11 Apr 19:06
    #15

    Hur går det för dig?

  • Äldre 12 Apr 17:41
    #16

    Fick ont i magen och åkte in akut.Dom såg inget hjärtljud ocj jag hade en massa vätska i buken.Blev inlagd  och dom tittade noga,först trodde dom att det var utomkveds men det var det inte så det fanns inget att göra. Blev skrapad i torsd förra veckan.
    Det känns så tråkigt.Vi får inga mer försök i uppsala utan egen donator.Vi funderar lite på hur vi ska gå till väga,om vi ska fortsätta och gå utomlands eller....
    Hoppas det går bra för dig. Kram

  • Äldre 12 Apr 21:45
    #17
    casi skrev 2010-04-12 17:41:35 följande:
    Fick ont i magen och åkte in akut.Dom såg inget hjärtljud ocj jag hade en massa vätska i buken.Blev inlagd  och dom tittade noga,först trodde dom att det var utomkveds men det var det inte så det fanns inget att göra. Blev skrapad i torsd förra veckan.Det känns så tråkigt.Vi får inga mer försök i uppsala utan egen donator.Vi funderar lite på hur vi ska gå till väga,om vi ska fortsätta och gå utomlands eller....Hoppas det går bra för dig. Kram
    Nä vad jätte jättetråkigt att läsa. Finns inget jag kan säga för att trösta. Vet att det känns förjävligt. Har ju MA i bagaget.

    Åkte också in akut för några veckor sedan för jag började blöda rätt kraftigt och hade ont. Vi trodde det var helt kört men otroligt nog var allt ok och har sett bra ut på återkoller sedan dess men man är ju långt ifrån lugn.

    Kram till dig och jag vill gärna veta hur det går för dig.
Svar på tråden Fler som plussat i feb/mars efter ÄD