• Nanniii

    Kan graviditetstest visa fel?

    Idag är det 1v sedan jag skulle haft min mens. Har under veckan tagit två graviditetstest "clearblue digital" , som visat negativt. Har tagit dom mitt på dagen bägge gångerna,men vad jag förstår så kvittar det?

    Jag fick missfall i December, och efter det kom mensen som vanligt, så jag vet att allt är som det ska igen. Och nu längtar man så mkt efter ett nytt plus.

    Jag är trött, och känner som mensvärk och mår lite illa då och då. Kanske är det mensen som är försenad trots allt. Eller något annat :)

    Man vill ju inte ha för höga förväntningar.

    Har ni några erfarenheter av dessa tester?

  • Svar på tråden Kan graviditetstest visa fel?
  • Malhin

    Hej!

    Jag har aldrig använt dom testerna men visst kan test visa fel. Händer inte så ofta kanske men de tyvärr händer de.
    Vänta en vecka till o har mensen inte kommit då o testen visar neg, ta kontakt med MVC


    Philip 29/6-99, Mathilda 4/8-02, Hanne & Mette 4/1-04, Thindra 27/1-05, Kevhyn 6/12-07, MacKenzie 24/5-09, BF 11/9-10
  • jennie8901

    Hej, jo, testen kan visa fel, men man ska helst köpa 2 och ta ett test ena veckan och sen det andra testet veckan efter, men är du osäker så kan du gå till barnmorskan och göra det gratis. När jag tog graviditetstest så visades det inte förrän jag var i 5 veckan ungefär :)

  • villhabebbe

    Hej!
    Jag tror inte testerna visar fel om man använder dom enligt bruksanvisning dom är ju ofta 99,9% säkra vid rätt användande... hoppas det går bra!! lycka till

  • Lollan83

    Det behöver inte vara så att testerna visar "fel" utan som jag har lärt mej så kan det bero på hur mycket gravidhormon man har i kroppen beroende när testerna kan visa utslag på "gravid".
    Jag tror själv att jag är låghormonare för min mens är 1v sen och jag har en del grav.syndrom även om alla tester jag tagit under v har visat neg.
    Men imorrn äre jag som ska höra med BM =)

    Ang om det kvittar när man tar testerna så är det så, enligt vad jag har läst att gravidhormonet är högst på morronen, så det är väl oftast då det kan visa + även om det står på gravtesterna att när man gått över BIM så kan man ta testen närsomhelst under dagen

    Jag har under veckan testat 1 gång med CB..men som sagt har jag inte + att på nått än, även om jag tror att jag är gravid..eller så spelar min kropp mej ett spratt eftersom jag aldrig har gått över tiden med mensen förr...

Svar på tråden Kan graviditetstest visa fel?