• Eqz
    Äldre 11 Mar 13:01
    1556 visningar
    1 svar
    1
    1556

    För sent för profylaxkurs, var kan man hitta video el. liknande?

    Hej,

    Jag har som vanligt lämnat det lite sent för att förbereda mig genom att gå en riktig profylaxkurs, vilket hade varit svårt att ha tid till ändå med barn och jobb... Jag har nu två veckor kvar till BF. Mitt första barn föddes med akutsnitt när jag var öppen 5-6 cm, så jag har ju ett hum om vad som väntar med har ju samtidigt inte varit med "hela vägen" förut. Jag har läst det jag kommit över i böcker och från MVC, men t.ex. andningsövningar är lite svårt att läsa sig till. Finns det några vettiga filmer el. dyl och var får man tag på det i så fall?

  • Svar på tråden För sent för profylaxkurs, var kan man hitta video el. liknande?
  • Förlos­snings­pedago­gen
    Äldre 12 Mar 16:18
    #1

    Hej!

    Det jag rekommenderar dig är att antingen köpa Innan du föder - Träningsdvd, som ges ut av Profylaxgruppen eller gå AnnasProfylax Webbkurs. Dvd:n går igenom andnings-, avslappnings och massgeteknikerna bland annat. Webbkursen är mer komplett och går utöver det igenom coachning, krystning samt mental förberedelse.

    På vissa förlossningskliniker visas träningsdvd:n för blivande mammor som blir igångsatta! Så det är aldrig för sent. Den finns att köpa på nätbokhandlarna och på www.profylaxgruppen.com ELLER gå vår nya webbkurs (se länk ovan)! Den är perfekt om man har kort kvar men ändå vill kunna förbereda sig tillsammans och hemifrån. Du får tillgång till kursen under ett par veckor och kan se de olika avsnitten hur många gånger som helst.

    Lycka till!

    Kram
    Anna

Svar på tråden För sent för profylaxkurs, var kan man hitta video el. liknande?