• stardream

    Tänkte ta ett glas vin i kväll, får madricka och äta propavan samtidigt?

    Hittar inga varningar för det?

  • Svar på tråden Tänkte ta ett glas vin i kväll, får madricka och äta propavan samtidigt?
  • Amazina

    Nej, det ska du definitivt inte göra! Sömntabletter och alkohol är mycket farligt att blanda!

  • stardream
    Amazina skrev 2010-03-12 19:55:05 följande:
    Nej, det ska du definitivt inte göra! Sömntabletter och alkohol är mycket farligt att blanda!
    Okej, typiskt, då blir det väll att välja då

    Tack för det snabba svaret
  • jennyc

    när jag åt propavan så frågade jag min psykolog som skrev ut om de va ok och så länge de handla om nåt enstaka glas så va de ingen fara men en fylla va ju borta...då får man hoppa över propavanen

  • linjes

    Tänkte gå in o fråga vad madricka var för något
    Men som svar på ts så är det bara dumt att blanda alkohol och sömntabletter,det kan dels vara farligt och dels slå åt helt fel håll

  • stardream
    linjes skrev 2010-03-12 20:08:32 följande:
    Tänkte gå in o fråga vad madricka var för något Men som svar på ts så är det bara dumt att blanda alkohol och sömntabletter,det kan dels vara farligt och dels slå åt helt fel håll
    Haha, ja, jag är ledsen över den dåliga stavningen. Låter ju som att jag redan har börjat på mitt glas
  • stardream
    jaghopparhögt skrev 2010-03-12 20:10:09 följande:
    Det är ingen fara alls, Propavan är jättesvag. Blanda inte ihop Propavan med benzodiazapiner.
    Inehåller inte propavan benzodiazapiner?
  • jennyc
    stardream skrev 2010-03-12 20:12:52 följande:
    Inehåller inte propavan benzodiazapiner?
    nej gud nej! kolla fass.se eller bipacks sedeln om du är osäker men nej...benzo är de försiktiga med att skriva ut eftersom det är beroendeframkallande...själv fått sånt och det är ett helvete att sluta sen...men propavan är lugnt
  • stardream
    jennyc skrev 2010-03-12 20:14:56 följande:
    nej gud nej! kolla fass.se eller bipacks sedeln om du är osäker men nej...benzo är de försiktiga med att skriva ut eftersom det är beroendeframkallande...själv fått sånt och det är ett helvete att sluta sen...men propavan är lugnt
    Okej!

    Men skål på er då     {#lang_emotions_cheers}
  • Champagne
    stardream skrev 2010-03-12 20:18:00 följande:
    Okej!Men skål på er då    
    Skål!{#lang_emotions_cheers}
  • jennyc
    {#lang_emotions_cheers} skål!!
    ta ett par munnar för mig me...är ju på smällen så här lär de dröja innan mna får ta ett glas igen {#lang_emotions_wink}
  • stardream
    jennyc skrev 2010-03-12 20:23:18 följande:
    skål!! ta ett par munnar för mig me...är ju på smällen så här lär de dröja innan mna får ta ett glas igen
    Självklart {#lang_emotions_tongue_out}
  • Korre121

    Propavan är ju inga sömntabletter utan lugnande tabletter. Jag hittar inga varningstecken om att det skulle vara livshotande eller farligt. Man tycker ju det borde stå i och med att man tar tabletten regelbundet.

Svar på tråden Tänkte ta ett glas vin i kväll, får madricka och äta propavan samtidigt?