• Älskarlivet

    Hur många deciliter är 300 gram ost? SNabbt svar tack, jag bakar just nu....

    Hej!

    Håller på att baka västerbottenpaj till kalas imorgon.

    Det står 300 gram ost i receptet - hur många DL är det?

    Snabbt svar om det går då jag håller på just nu.....Tack !

  • Svar på tråden Hur många deciliter är 300 gram ost? SNabbt svar tack, jag bakar just nu....
  • Älskarlivet

    Tack!
    6 dl!???? Oj, så mycket ost har jag inte hemma!

    Jag ser inte din länkade sida.... eller jag ser den men jag ser inte där det står att det är 6 dl.

  • Hallonröd
    Älskarlivet skrev 2010-03-13 11:26:44 följande:
    Tack!6 dl!???? Oj, så mycket ost har jag inte hemma!Jag ser inte din länkade sida.... eller jag ser den men jag ser inte där det står att det är 6 dl.
    Nej men du kan skriva in uppgifterna själv...{#lang_emotions_wink}
    // Bad sound kills good music...
  • Älskarlivet

    Jag hittade ta mig tusan en våg bland alla köksverktyg så nu kan jag väga osten ! (Biten jag hade i kylen vägde 949 gram så det räcker gott och väl *puhhh*.)

    Tack för ditt svar Hallonröd{#lang_emotions_flower}

  • fruganL

    Det måste ju vara olika för olika ostar eftersom ostar är ganska olika kompakta.
    Dessutom måste det ju bero lite på hur man mäter, typ riven eller smält.

    Jag hade en pizzaost-förpackning från coop i frysen och i den är det 200gram från början. De flesta såna är väl runt där. Jag skulle TIPPA på att en sån är kanske två deciliter, vilket skulle ge att 300gram är runt tre deciliter. Men det är ren uppskattning, baserad på den osten just.

    Men ja, enligt omvandla-sidan som du fick (du får välja ost i rullisten och fylla i mängd) så ska det ju vara sex deciliter.

  • Hallonröd
    Älskarlivet skrev 2010-03-13 11:34:56 följande:
    Jag hittade ta mig tusan en våg bland alla köksverktyg så nu kan jag väga osten ! (Biten jag hade i kylen vägde 949 gram så det räcker gott och väl *puhhh*.)Tack för ditt svar Hallonröd
    Så lite så. Lycka till med pajen {#lang_emotions_smile}
    // Bad sound kills good music...
  • Älskarlivet

    Den andra och sista står i ugnen nu - ser kanonfina ut!! Det känns faktiskt som det blev nästan 6 dl efter jag (mannen ) hade rivit färdigt osten.

    Ser fram emot imorgon då jag får äta den .

    Nu ska jag baka kladdkaka-muffins som vi ska ha till efterrätt på ett annat kalas vi ska till ikväll. Jagh har nu varit i köket i 2,5 timme och då har jag som sagt muffins kvar att göra *Pust* hihihihi....

  • Bullimor
    300 gram ost till dl skrev 2018-01-01 12:44:57 följande:

    300 gram ost till dl


    Tråden är nästan 8 år gammal, den där pajen är uppäten för länge sedan. Glad
  • klyban
    Bullimor skrev 2018-01-01 12:49:25 följande:
    Tråden är nästan 8 år gammal, den där pajen är uppäten för länge sedan. Glad
    Men tog sig tid och skapa ett nick som följde tråden, snacka om planering på en så gammel tråd Flört
    hur många meter var det?
  • Bullimor
    klyban skrev 2018-01-01 13:12:30 följande:
    Men tog sig tid och skapa ett nick som följde tråden, snacka om planering på en så gammel tråd Flört
    Rätt så komiskt faktiskt. Tungan ute
Svar på tråden Hur många deciliter är 300 gram ost? SNabbt svar tack, jag bakar just nu....